Witam uczestników wyjazdu rejs Sycylia i Wyspy Liparyjskie 7-14 paź 2018
W razie pytań – do dyspozycji telefony
Koordynator wyjazdu Marta +48 695 801 882 (dyżur telefoniczny od piątku i jest z Państwem na miejscu)
Skipper: Marcin +48 608 357 923
Zachęcam do polubienia naszego profilu na portalu facebook: http://www.facebook.com/onefunpl/
oraz dołączenia do naszej grupy na facebooku (tu możemy umówić się na wspólne dojazdy, poznać innych uczetników itp.)
https://www.facebook.com/groups/499312127111662/?fref=nf
Osoby odpowiedzialne za kontakt z innymi uczestnikami (którzy nie podali maili) – proszone są o przekazanie tej wiadomości do wszystkich uczestników!!
Podróż |
Dojazd na lotnisko Chopin we własnym zakresie.
Wylot Chopin niedziela 7 paź 2018 o godzinie 15:40.
Prosimy stawić się na lotnisku 2h 10 min przed planowanym odlotem tj. 13:30 przed stanowiskiem odpraw WizzAir (komunikowane na ekranach w holu głównym)
Ważne – w liniach WizzAir każda sztuka bagażu idzie do check-in desk, czyli jest nadawana do luku samolotu. Wnieść można tylko torebkę, która zmieści się pod fotelem przed nami (przy wykupie WizzPriority).
Proszę koniecznie wypełnić ankietę kto chce wykupić WizzPriority
Ankieta tu: https://goo.gl/forms/qTKMUgZZb17glYS62
Co to oznacza? Że limit 10 (max 11 kg) trzeba przestrzegać, natomiast nie ma przejścia z bagażem przez security check- więc można zabrać większe płyny, nożyczki etc (to jest info nieoficjalne, od nas, bez prawnych skutków, jeśli byłoby inaczej)
Marta (koordynator) będzie obecna na lotnisku – zółta koszulka lub czapka OneFun – będzie miała wydruki kart pokładowych i poleci z Państwem na Sycylię.
Powrót w niedziela 14 paź 2018
Odprawa online, bagaż |
Odprawa online:
– osoby które zakupiły bilet przez nasze biuro zostaną odprawione przez nas – wyślemy PDF z biletem / boarding passem + Marta awaryjnie będzie miała wydruki
Prośba o zabranie boarding passów we własnym zakresie: wydruki lub na aplikacji (pobierz)
W linku poniżej rodzaje bagażów kabinowych dopuszczalnych w samolocie
(w zależności, który Państwo wybraliście)
https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/informacje-o-podrozy/bagaz#/
Nas obowiązuje bagaż podręczny (taryfa BASIC)
Istnieje możliwość dokupienia Wizz Priority za 36zł w jedną stronę. Wtedy na pokład możemy wziąć dodatkowo małą torbę lub mały plecak o wymiarach.
Często praktykujemy jeden wspólny bagaż główny na kilka osób – wtedy w dwie strony przy min 10 osobach wychodzi około 40 zł / os.
Kliknij swój wybór:
Odprawa powrotna będzie wymagała zrobienia już w trakcie trwania rejsu (Wizzar ma od 2 dni do 2 godzin przed odlotem) – boarding passy można będzie wydrukować w marinie
BAGAŻ GŁÓWNY
Mamy na ten moment bagaż 15kg dodatkowy (zarejestrowany na jednego z uczestników). Cena to 330 zł / 4-5 osób czyli 80 zł w obie strony
Każdy ma po 2-3 ltr płynów, smarów, kosmetyków etc na głowę / lub 2-3kg ubrań 🙂
Proszę koniecznie wypełnić ankietę kto wchodzi w takie rozwiązanie + od razu kto jest za kaucją pełną a kto za ubezpieczenim kaucji!
Ankieta tu: https://goo.gl/forms/qTKMUgZZb17glYS62
Odprawa i dane dla nas – WAŻNE! |
Proszę o odesłanie w mailu zwrotnym następujących danych z paszportu celem odprawy!
Imię oraz Nazwisko , data ur
NR PASZPORTU lub DOWODU
data oraz miejsce wydania paszportu / dowodu
data ważności paszportu/ dowodu
Adres zwrotny do wysyłki: wyjazdy@onefun.pl
Przydział do jachtów |
Przydział koi w ramach jachtów:
Kwestia indywidualnych ustaleń między uczestnikami – nie ingerujemy w to za mocno o ile nie musimy!
Pieniądze we Włoszech |
Prośba o przygotowanie w walucie EUR:
-
- 250 EUR – składka na kaucję zwrotną za jacht LUB >>
- 50 EUR – bezzwrotne ubezpieczenie kaucji = beztroskie wakacje na wodzie. Dajemy wybór
- 50 EUR – zbiórka na transfery, transit log i opłaty spoza umowy (rozliczana na koniec- zbierana przez Martę)
- pieniądze na wydatki własne
- 250 EUR – składka na kaucję zwrotną za jacht LUB >>
W związku z ograniczeniami dostępu do bankomatów warto zabrać gotówkę w EUR.
Koszty obowiązkowe: zgodnie z umową jest to 250 eur (kaucja zwrotna) + 70 eur (wyżywienie) czyli 270 eur
Do tego należy zabrać margines 100-150 eur na wydatki własne (obiad/ kolacja w knajpce kosztuje od 15 eur) a takich okazji będzie kilka.
Nawet cumując na bojce w zatokach będzie do naszej dyspozycji jakaś tawerna (dopływamy doń pontonem).
Oczywiście za składkowe 70 eur będziemy mieli bardzo dużo jeśli chodzi o produkty do gotowania obiadów/ kolacji i robienia śniadań na łódce. Dodatkowe pieniądze są więc kwestią osobistego wyboru (czy chcemy wyjść do tawerny czy nie)
Nie jest wykluczone, że będzie okazja wybrać pieniądze z bankomatu, ale należy zabezpieczyć się przed brakiem takiej opcji gdyż nie jest 100 procentowa.
Podatek lokalny i sprzątanie końcowe – prośba o przelew tej należności (7 EUR +15 EUR x 4,3 = 95 zł) na nasze konto PLN: ING: 55 1050 1025 1000 0091 0581 5899 (Maciej Wilczynski, ul Atenska 10/112 Warszawa)
Dopłata do całości wyjazdu |
Osoby, które wpłaciły tylko zaliczkę proszone są o uregulowanie pozostałej części należności do czwartku do 18:00 (czas wpłynięcia na nasze konto) na dane z umowy
Dopłata za podatek lokalny i sprzątanie końcowe = 95 zł na nasze konto
+ ewentualne ubezpieczenie dodatkowe.
Kaucja z jacht |
Są dwa modele rozliczeń:
A) kaucja całościowa za jacht, która w tym wypadku wyniesie 250 EUR / os (zwrotne)
W przypadku uszkodzeń elementów jachtu, nie daj Boże żagla koszty takich napraw wahają się od 200 do 1600 EUR – zostanie to potrącone i mieliśmy 3 przypadki w Grecji podczas rejsów, że tak się stało.
Tutaj generalnie mamy nadzieję, że nic się nie wydarzy – a wystarczy że pęknie plastik, lub zatnie się kabestan i już mamy wydatek ok 30 EUR / os. Przy wyrwanym forluku (zdarzyło się) było to po 60 EUR / os, przy naderwanym (!) żaglu wyszło 150 EUR / os !
B) ubezpieczenie kaucji, w zależności od jachtu jest to od 40 do 50 EUR / os (bezzwrotne)
W tym przypadku nie martwimy się niczym, kaucja jest ubezpieczona, my po prostu opłacamy bezzwrotnie ryzyko + dodatkowo, ruchomą „małą” kaucję (10% zwykłej). Cokolwiek się zepsuje dopłata może być do wysokości tzw. małej kaucji czyli ok 150 EUR.
Załóżmy, że rwiemy wart 2000 EUR żagiel – dzieje się tyle, że przepada nam mała kaucja tj 150 EUR / 7 os = ok 21 EUR na osobę.
Jest to opcja rekomendowana – zwłaszcza, że nie trzeba w tym przypadku taszczyć ze sobą horrendalnej gotówki w postaci 200 EUR.
Prośba o informację zwrotną jaki model rozliczenia kaucji Państwo wybierają w ankiecie! (zobaczymy jakie są preferencje i podejmiemy decyzję)
https://goo.gl/forms/qTKMUgZZb17glYS62
Zakupy / gastronomia |
Przylatujemy w dzień – prośba o zakup jakiś rzeczy aby przetrwać do mariny. Zakupy marketowe możliwe będą dopiero w niedziele wieczorem lub w poniedziałek po nocy spędzonej na jachcie. W marinie są kawiarnie, więc śniadanie można zjeść tam, natomiast w dniu przyjazdu niedziela wieczór wszystko może być już pozamykane – wtedy spacer do lokali lub wcześniejsze zakupy na lotnisku!
Na łódce jest podstawowy sprzęt kuchenny wraz z pełną zastawą.
Pierwszego dnia z rana (niedziela) następuje aprowizacja załogi w pobliskim markecie w produkty żywnościowe. W przypadku braku produktów, są one sukcesywnie dokupowane w marketach przy portach lub w sklepach napotkany po trasie rejsu.
Składka jachtowa (obejmująca żywność) w wysokości 70 EUR zbierana jest przez któregoś z załogantów, który ją na czas rejsu zarządza i dysponuje.
Zwyczajem jest, że skipper nie uczestniczy w tej składce natomiast przygotowane posiłki spożywa razem z załogą.
W przypadku wyjścia do restauracji zwyczajowo załoga “zrzuca się” na posiłek skippera ewentualnie negocjujemy zniżki, które zazwyczaj pokrywają koszt tego posiłku.
Ze składki i kupionych produktów załoga we własnym porozumieniu przygotowuje posiłki w ilości i formie jej odpowiadającej.
Ubezpieczenie |
Ustawowe ubezpieczenie w cenie wyjazdu nie obejmuje zdarzeń na wodzie – tylko na czas podróży.
Opcjonalnie proponujemy zakupić u nas dodatkową ochronę w pełni skrojoną pod amatorskie uprawianie sportu.
Kwoty ochrony ubezpieczeniowej:
A) KL 10 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 50 zł /os na 7 dni.
B) KL 30 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 70 zł /os na 7 dni.
Potwierdzenie ubezpieczenia dostaną Państwo w broszurce wyjazdowej (nr polisy oraz telefony alarmowe do zgłaszania szkód) – wyślemy ją przed rejsem w formie PDF.
Zapłata za ubezpieczenie: konto jak wyżej ING.
Warto swoją drogą wyrobić kartę EKUZ w swoim najbliższym oddziale NFZu (wtedy pomoc i hospitalizacja są rozliczane bezgotówkowo)
Plan rejsu |
Prosimy o kontakt ze skipperem Marcinem w tej sprawie.
Koszta “marynistyczne” na miejscu |
MY pokrywamy:
Opłata za port ( x 2) w marinie zaookrętowania i wyokrętowania (razem 2 noce w portach)
Opłaty za bojki / kotwice (x 1)
Rejs kończymy w sobotę. Przenosimy się do miasteczka, gdzie mamy jeden dzień (sobotnie popołudnie) na odpoczynek.
PAŃSTWO pokrywają:
Opłaty za pozostałe porty/ bojki – wg preferencji (4 noce) opłacane przez załogę!
Starter pack czyli transit log – pozwolenie na pływanie – płaci załoga.
Załoga płaci także za paliwo do jachtu według faktycznego zużycia (zwykle około 50 EUR za tydzień)
Pogoda |
Sprawdzamy: https://www.timeanddate.com/weather/italy/palermo/ext
Co zabieramy ze sobą |
Niezbędnik:
– ważny dowód osobisty (obowiązkowo) lub paszport,
– ubranie dostosowane do słonecznej pogody (teraz we Włoszech temperatury przekraczają 22-25 st. C),
* Własny prowiant na drogę
* Płaszcz przeciwdeszczowy
* Środki przeciwsłoneczne i przeciw owadom
* ręcznik(i) plażowy
* kąpielówki, stroje
* kosmetyki
* nakrycie głowy od słońca (koniecznie)
* buty normalne i jakieś do zmoczenia
* kilka ciepłych rzeczy (bluzy i długie spodnie, czapka)
* papier toaletowy
* lekarstwa, jeśli ktoś choruje
* krem do opalania z filtrem (KONIECZNIE!)
Dodatki (=kto ma chęć ten bierze):
* tshirty i krótkie spodenki
krem do opalania z filtrem
termos
okulary przeciwsłoneczne
aparat fotograficzny
Rzeczy przydatne lecz niekonieczne (kilka sztuk na rejs)
* ładowarka samochodowa do komórki
płyn do mycia naczyń, ścierka
karty do gry, długopis, gra planszowa, frisbee – i wszelkie inne znane i lubiane „czasoumilacze”
Pościel oraz po 1 ogólnym ręczniku per capita dostępne są na jachcie. Można ewentualnie zabrać zapasowe.
Wi-Fi |
Dziękujemy! |
Pozdrawiamy serdecznie, OneFun.pl Biuro Turystyki Aktywnej LA-VENTURA ul. 11 listopada 45d/2 17-300 Siemiatycze NIP: 544-142-94-85 REGON: 200304840 filia: Atenska 10/112, 03-978 Warszawa tel. (0-22) 219 61 40 fax. (0-22) 300 12 66 kom. +48 50 997 00 35 http://www.strefaaktywnych.pl https://www.onefun.pl Wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki Podlaskiego Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku nr 13/2014 Posiadamy gwarancję ubezpieczeniową organizatora turystyki w TU Signal Iduna o numerze M203237. Beneficjentem jest Marszałek Województwa Podlaskiego. *Prezentowane treści nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, mają charakter jedynie informacyjny.