Przeszukaj serwis
wyjazdy@onefun.pl   +48 515 505 310

Witamy uczestników  rejsu Chorwacja 26 sie – 3 wrz 2016

Poniżej informacje wyjazdowe oraz praktyczne – co zabrać.

W razie pytań – do dyspozycji telefon pilota wyjazdu Czarka Rapa +48 694 441 784
(dzwonimy podczas wyjazdu) oraz Maciej +48 50 997 00 35 (przed wyjazdem)
Zachęcam do polubienia naszego profilu na portalu facebook:  http://www.facebook.com/onefunpl/

Osoby odpowiedzialne za kontakt z innymi uczestnikami (którzy nie podali maili) – proszone są o przekazanie tej wiadomości do wszystkich uczestników!!

Dojazd

Wyjazd w piątek 26 sierpnia 2016 o godz. 19:00 – 19:30
Spotykamy się przy PKiN (parking przed Kinoteką) od strony Al. Jerozolimskich (odjazd max 19:30)

Dodatkowe przystanki po drodze:
23:00 Katowice – BP przy A4 naprzeciw CH 3 Stawy (kierunek Wrocław)
00:00 MOP Knurów – pierwszy już przy A1
05:00 Wien St. Marx – węzeł tramwajowo-busowy

14:00 Zadar – marina Tankkomerc

Autokar:  dedykowany naszej grupie Bova Magiq.
Numer rej. DW 453YF
bova-2_impero
kliknij by powiększyć

Powrót: wyjazd sobota 3 wrz z
Zadar ok 11:00Katowice 01:00 (nd), 
 Warszawa 05:00 (nd)

Informacje

Poniżej kilka przydatnych informacji, z którymi warto zapoznać się przed wyjazdem. Sekcja ta zostanie wzbogacona o plan rejsu w ciągu najbliższych dni, jak również o dokładne dane przewoźnika i autokaru, dlatego należy zaglądać tu regularnie.

Waluta i finanse

Wymiana według własnego uznania
Jedyny punkt programu płatny, czyli wejście do Parku KRKa kosztuje ok 100 kun
1 kuna = 0,57 PLN

Możliwa wymiana EUR na HRK (kuny) nawet w Marinie Zadar i w każdym porcie / miejscowości turystycznej.
Najkorzystniej jest zabrać ze sobą EUR i dopiero na miejscu wymieniać na HRK.

Ile pieniędzy zabrać?
– wydatki własne to równowartość ok 100 EUR na osobę (w EUR lub kunach chorwackich – jedzenie w lokalach, imprezy, alkohol)
– zrzutka 75 EUR na produkty żywnościowe do kasy jachtowej (wyznaczony załogant zarządza tymi środkami w budżecie).
Pierwsze zakupy w Markecie w Zadarze, potem doopatrywanie w mniejszych sklepach w produkty codzienne
– taksa klimatyczna 7 EUR / os / rejs

Kaucja z jacht

Są dwa modele rozliczeń:
A) kaucja całościowa za jacht, która w tym wypadku wyniesie 200 EUR / os  (zwrotne)
W przypadku uszkodzeń elementów jachtu, nie daj Boże żagla koszty takich napraw wahają się od 200 do 1600 EUR – zostanie to potrącone i mieliśmy 3 przypadki w Grecji podczas rejsów, że tak się stało.
Tutaj generalnie mamy nadzieję, że nic się nie wydarzy – a wystarczy że pęknie plastik, lub zatnie się kabestan i już mamy wydatek ok 30 EUR / os. Przy wyrwanym forluku (zdarzyło się) było to po 60 EUR / os, przy naderwanym (!) żaglu wyszło 150 EUR / os !

B) ubezpieczenie kaucji, w zależności od jachtu jest to od 40 do 50 EUR / os (bezzwrotne)
W tym przypadku nie martwimy się niczym, kaucja jest ubezpieczona, my po prostu opłacamy bezzwrotnie ryzyko + dodatkowo, ruchomą “małą” kaucję (10% zwykłej). Cokolwiek się zepsuje dopłata może być do wysokości tzw. małej kaucji czyli ok 150 EUR.
Załóżmy, że rwiemy wart 2000 EUR żagiel – dzieje się tyle, że przepada nam mała kaucja tj 150 EUR / 7 os = ok 21 EUR na osobę.
Jest to opcja rekomendowana – zwłaszcza, że nie trzeba w tym przypadku taszczyć ze sobą horrendalnej gotówki w postaci 200 EUR.

Prośba o informację zwrotną  jeśli ktoś woli tradycyjną kaucję.

Zakupy / gastronomia

Na łódce jest podstawowy sprzęt kuchenny wraz z pełną zastawą.
Pierwszego dnia następuje aprowizacja załogi w pobliskim markecie w produkty żywnościowe. W przypadku braku produktów, są one sukcesywnie dokupowane w marketach przy portach lub w sklepach napotkany po trasie rejsu.

Składka jachtowa (obejmująca żywność) w wysokości 75 EUR zbierana jest przez któregoś z załogantów, który ją na czas rejsu zarządza i dysponuje.

Zwyczajem jest, że skipper nie uczestniczy w tej składce natomiast przygotowane posiłki spożywa razem z załogą.
W przypadku wyjścia do restauracji negocjujemy zniżki, które zazwyczaj pokrywają posiłek skippera.

Ze składki i kupionych produktów załoga we własnym porozumieniu przygotowuje posiłki w ilości i formie jej odpowiadającej.

Dopłata do całości

Osoby, które wpłaciły tylko zaliczkę proszone są o uregulowanie pozostałej części należności do poniedziałku do 18:00 (czas wpłynięcia na nasze konto) na dane z umowy (konto Idea Bank)
Transport – tutaj proszę pamiętać, że konto jest inne, w banku ING Śląskim.

Nr ING:  55 1050 1025 1000 0091 0581 5899 (Maciej Wilczynski)

Ubezpieczenie

Kwoty ochrony ubezpieczeniowej: wysłane były w emailu (polisa generalna)
Nasza dodatkowa polisa z tymi kwotami (typu Sport) jest opcjonalna – można się ubezpieczyć we własnym zakresie u innego ubezpieczyciela.
My ustawowo ubezpieczamy klientów na czas przejazdu i trwania ale w wariancie minimalnym NNW nie obejmującym amatorskiego uprawiania sportów podwyższonego ryzyka.
Osoby, które decydowałyby się na naszą dedykowaną, rozszerzoną polisę Sport, a nie dopłaciły za polisę proszone są o przelew 50 zł na konto Idea Bank.

Potwierdzenie ubezpieczenia dostaną Państwo w pakiecie w busie (nr polisy oraz telefony alarmowe do zgłaszania szkód)

Warto swoją drogą wyrobić kartę EKUZ w swoim najbliższym oddziale NFZu (wtedy pomoc i hospitalizacja są rozliczane bezgotówkowo)

Pogoda

Szukamy miejscowości: Zadar, Sibenik (Chorwacja)

Plan rejsu

Są dwa warianty:
północny i południowy, skłaniamy się ku wersji południowej tj. Park Narodowy KRKa, Sibenik, Primosten

Pływamy z Zadaru w kierunku Wysp Kornati, potem Sibenik, Park Narodowy KRKa, Primosten oraz okolica.

Koszta które pokrywamy

Opłata za port ( x 2) + 2  w marinie zaookrętowania i wyokrętowania (razem 4 noce w portach)
Opłaty za bojki / kotwice (x 2)
Paliwo do jachtu
Starter pack czyli transit log – pozwolenie na pływanie

Dodatki

Rokrocznie robimy konkurs na najlepszą załogę rejsu. Kreatywne fotki całej ekipy z łódki pozwolą wygrać atrakcyjne nagrody po powrocie do kraju.

Jeśli uda się nam puścić piąty jacht – cała imprezę rejestrował będzie dodatkowo profesjonalny kamerzysta, który zrobi krótki filmik promocyjny z naszych przygód.

Co zabieramy ze sobą

Niezbędnik:

– ważny dowód osobisty (obowiązkowo) lub paszport,
– maskę, rurkę i płetwy,
– ubranie dostosowane do słonecznej pogody (latem w Chorwacji temperatury przekraczają 30 st. C),

* Własny prowiant na drogę
* Płaszcz przeciwdeszczowy
* Środki przeciwsłoneczne i przeciw owadom
* ręcznik(i) plażowy
* kąpielówki, stroje
* kosmetyki
* nakrycie głowy od słońca (koniecznie)
* buty normalne i jakieś do zmoczenia (w Adriatyku spotyka się jeżowce, nie zalecamy wchodzenia do morza boso)
* kilka ciepłych rzeczy (bluzy i długie spodnie, czapka)
* papier toaletowy
* lekarstwa, jeśli ktoś choruje

Dodatki (=kto ma chęć ten bierze):

* tshirty i krótkie spodenki
krem do opalania z filtrem
termos
okulary przeciwsłoneczne
aparat fotograficzny

Rzeczy przydatne lecz niekonieczne (kilka sztuk na rejs)

* ładowarka samochodowa do komórki (1 od nas)
płyn do mycia naczyń, ścierka
karty do gry, długopis, gra planszowa, frisbee – i wszelkie inne znane i lubiane “czasoumilacze”

Pościel oraz po 1 ogólnym ręczniku per capita dostępne są na jachcie. Można ewentualnie zabrać zapasowe.

Na trasie rejsu będzie możliwości doopatrzenia się w prowiant. Prosimy więc o spakowanie się pod tym kątem.

Pozdrawiam serdecznie,
Maciej Wilczynski
Biuro Turystyki Aktywnej LA-VENTURA
ul. 11 listopada 45d/2 17-300 Siemiatycze
NIP: 544-142-94-85  REGON: 200304840
filia: Atenska 10/112, 03-978 Warszawa
tel. (0-22) 219 61 40 fax. (0-22) 300 12 66 
kom. +48 50 997 00 35
http://www.strefaaktywnych.pl
https://www.onefun.pl

Wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki Podlaskiego Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku nr 13/2014

Posiadamy gwarancję ubezpieczeniową organizatora turystyki w TU Signal Iduna o numerze M203237.
Beneficjentem jest Marszałek Województwa Podlaskiego.


*Prezentowane treści nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, mają charakter jedynie informacyjny.

 

Zapisz się
Facebook