Witam uczestników wyjazdu Islandia – objazd 02 – 12 września 2021
W razie pytań – do dyspozycji telefony
Pilot wyjazdu Arek +48 662 765 866 (w trakcie wyjazdu)
Sprawy logistyczne/ płatności / bagaże – Cezary biuro +48 515 505 310 (pon – pt 10-18)
Zachęcam do polubienia naszego profilu na portalu facebook: http://www.facebook.com/onefunpl/
Osoby odpowiedzialne za kontakt z innymi uczestnikami (którzy nie podali maili) – proszone są o przekazanie tej wiadomości do wszystkich uczestników!!
Wjazd do Islandii na podstawie ważnego dowodu osobistego lub paszportu.
COVID-19 informacje |
Zasady dotyczące kontroli granicznej dla osób zaszczepionych
Wszyscy podróżni są zobowiązani do wstępnej rejestracji przed przybyciem do Islandii oraz w miarę możliwości potwierdzenia daty wyjazdu.
Podczas kontroli granicznej należy przedstawić zaświadczenie o pełnym szczepieniu lub zaświadczenie o przebytym zakażeniu. Jeśli zaświadczenie nie jest ważne, osoba musi przejść 2 testy i w międzyczasie kwarantannę trwającą 5 dni.
Upłynąć 14 dni od momentu podania drugiej dawki (lub 14 dni od podania dawki szczepionki Janssen/Johnson & Johnson), aby zaświadczenie było ważne. Jeśli czas jest krótszy niż 14 dni, podróżny musi poddać się testom podczas kontroli granicznej i przestrzegać zasad dotyczących kwarantanny domowej, aż do uzyskania wyniku ujemnego.
Obwiązują następujące zasady: Wszyscy zaszczepieni podróżni oraz podróżni, którzy przeszli potwierdzone zakażenie COVID-19, muszą przedstawić negatywny wynik testu przed wejściem na pokład samolotu lub statku udającego się do Islandii. Akceptowane są zarówno testy PCR, jak i szybkie testy antygenowe COVID-19. Test należy wykonać w ciągu 72 godzin przed rozpoczęciem pierwszego etapu podróży. Jeżeli nagranicy podróżny nie okaże zaświadczenia, będzie musiał wykonać test nagranicy, a ponadto zostanie ukarany grzywną w wysokości 100 000 ISK.
Aktualne obowiązujące ograniczenia na wyspie dostepnę sa pod tym adresem: https://www.covid.is/flokkar-polsku/obowiazujace-ograniczenia
Osoby chcące wykonać test antygenowy poprzez naszą firme proszone są o zaznaczenie tej opcji w ankiecie ktorą znajdziedzie w treści informacji wyjazdowej.
Podróż |
Dojazd na warszawskie lotnisko Chopina we własnym zakresie.
Wylot Chopin czwartek 02 wrze 2021 o godzinie 21:20. Lot trwa 4h 10 min, lądujemy o 23:20 czasu miejscowego.
Prosimy stawić się na lotnisku o 19:20 przed stanowiskiem odpraw WizzAir (nr na tablicach informacyjnych). To ważne gdyż praktycznie wszyscy będą oddawać bagaże na check-in desk’u.
Spotkanie dla osób potrzebujących testu o godzinie 18:50. Testy będą wykonywanie na stacji Orlen niedaleko lotniska, ul. Franiciszka Hynka 2.
Arek będzie obecny na lotnisku – limonkowa bluza OneFun – tel + 48 662 765 866
Powrót w niedzielę 12 września 2021 00:10 – 06:10 (Wawa – zmiana czasu +2h).
Bagaż |
– będzie należało nadać bagaż rejestrowany 10 lub 20 kg/ dodatkowy kabinowy (WizzPriority) więc kluczowe jest bycie punktualnie na miejscu zbiórki na lotnisku.
W ramach naszej rezerwacji mamy w cenie:
1 × Bezpłatny bagaż podręczny (40 x 30 x 20 cm)
Więc zalecane jest dokupienie bagażu dodatkowego. Rodzaje i ceny podajemy w ankiecie!
Spotykamy się o 19:30 aby mieć zapas czasowy na tę operację.
W linku poniżej rodzaje i wymiary bagażów kabinowych dopuszczalnych w samolotach linii WizzAir
https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/informacje-o-podrozy/bagaz#/
Ankieta tu: https://forms.gle/T7dCtJBazvvK95GMA
Przelew za bagaż na konto ING Nr konta ING: 55 1050 1025 1000 0091 0581 5899 (Maciej Wilczynski, ul Atenska 10/112 Warszawa)
Odprawa, bagaż |
Odprawa:
– z racji, że mamy bilet grupowy odprawą zajmie się nasze biuro
– wydruki kart pokładowych będzie miał Arek i rozda je na lotnisku (on także leci z Państwem)
Odprawa powrotna będzie wymagała zrobienia już w trakcie wyjazdu (WizzAir ma od 48 do 2 godzin przed odlotem) – boarding passy można będzie wydrukować w hostelach.
Odprawa i dane dla nas – WAŻNE! |
Proszę o odesłanie następujących danych z paszportu
Imię oraz Nazwisko , data ur
NR PASZPORTU lub DOWODU
data oraz miejsce wydania paszportu / dowodu
data ważności paszportu/ dowodu
Prosimy wypełnić te dane (podać je) w ankiecie: https://forms.gle/T7dCtJBazvvK95GMA
Wspólny przejazd |
Jeśli jesteś z innego miasta i chcesz się zorganizować na przejazd z innymi osobami, zerknij w wrzuć post na naszą grupę na facebook’u: https://www.facebook.com/groups/499312127111662/?source_id=160542800822690
Finanse w Islandii |
Islandia jest krajem drogim, mającym własną walutę ISK – koronę islandzką:
100 ISK ~ 3,10 PLN
Nie jest konieczne posiadanie gotówki, bo nawet Pani która siedzi w głębokim interiorze w środku pustkowia i zbiera opłaty za wejście na jej teren ma możliwość zapłacenia na telefon lub kodem / kartą – inne miejsca (sklepy, atrakcje, promy) wszędzie praktycznie 90% transakcji realizowanych jest kartami płatniczymi.
Prośba o przygotowanie ewentualnie, kto nie lubi płatności kartami w walucie ISK/EUR:
-
- około 70 000 ISK/ 500 EUR to są szacowane pieniądze na wydatki własne
Praktycznie wszędzie można płacić kartą. Bęziemy mieli rownież okazję wybrać pieniądze z bankomatu, ale należy zabezpieczyć się przed brakiem takiej opcji w środkowej części szlaku, gdyż nie jest 100 procentowa.
Dobrym rozwiązanie jest aplikacja i karta Revolut – wtedy mamy bardzo korzystny kurs wymiany i nie tracimy na przewalutowaniach między bankami. Karta Revolut dochodzi po ok 2-4 dniach więc warto ją zamówić, ewentualnie możemy użyć własnej i rozliczać się z Państwem wewnętrznie na wyjeździe.
Więcej o Revolut: https://www.revolut.com/pl-PL/
Przykładowe ceny w Islandii |
Burger solo – 1500- 1800 ISK, burger + frytki + soda – 2200 – 2500 ISK
7 islandzkich specjałów w ekskluzywnej restauracji – 9900 ISK
Subway (kanapka 12 inch) – 1639 ISK (kanapka 6 inch) – 999 ISK
Red Bull – 167 ISK
Woda mineralna – 120-200 ISK (zaleca się 1 butelkę i dopełnianie z kranów, bo wszędzie jest super woda pitna)
Tortilla – 189 ISK
Sos salsa (słoik) – 198 ISK
Wafle ryżowe – 80 ISK
Kawa rozpuszczalna 200g – 500 ISK
Herbata (25 saszetek) – 280 ISK
Makron 500 g – 420 ISK
Sos słodko-kwaśny Uncle Bens – 260 ISK
Ogórki w słoiku – 220 ISK
Masło orzechowe – 310 ISK
3x pizza mrożona – promo 600 ISK
Brokuł (główka) – 460 ISK
Pomidory (1kg) – 298-398 ISK
Miks sałat (paczka) – 245 ISK
Jajka zwykłe – 10 szt – 450 ISK
Granola Kellogg’s – 380 ISK
Płatki kukurydziane 750 g – 320 ISK
Pierś kurczaka (1kg) – 1900 ISK
Banany – promo 240 ISK
Pizza Margherita – promo 198 ISK
Bułka z czosnkiem do pogrzania – 160 ISK
Wędliny (opakowanie 100-150g) – 500-600 ISK
Serek wiejski 200 g – 230 ISK
Mleko 1 ltr – 180 ISK
Sałatka kartoflana 450g – 300 ISK
Keczup – 295 ISK
Jack Daniels 0,7 ltr – 7500 ISK
The Famous Grouse 0,5 ltr – 4800 ISK
Tyskie piwo 0,5 ltr – 400 ISK
Dopłata do całości wyjazdu |
Osoby, które wpłaciły tylko zaliczkę proszone są o uregulowanie pozostałej części należności w trybie natychmiastowym na dane z umowy. Dopłata do bagażu może zaczekać do 30/08, dopłata do imprezy musi być wykonana pilnie.
Przepisy celne |
Dotyczące alkoholu i papierosów:
http://www.islandia.org.pl/artykuly/2011/nowe_przepisy_celne_islandia.html
Noclegi |
Robimy plan od północy na południe (zgodnie z ruchem wskazówek zegara)
Standard noclegów to Hostelowe **/***
Pokoje 2-4 osobowe dla naszej grupy, łazienka różnie, raz na zewnątrz raz wewnątrz pokoików. Standard turystyczny i jedyny jaki funkcjonuje na szlaku w rozsądnych pieniądach, z którego korzysta rocznie 80 tys turystów.
Są sklepy, kuchnia, suszarnie na rzeczy. W niektórych bazach możliwość wykupienia śniadań, w innych brak.
Zakupy / gastronomia |
Sklepy będą przez nas mijane i odwiedzane przynajmniej raz dziennie.
Ubezpieczenie |
Opcjonalnie proponujemy zakupić u nas dodatkową ochronę w pełni skrojoną pod amatorskie uprawianie sportu.
Kwoty ochrony ubezpieczeniowej:
A) KL 10 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 100 zł /os na 10 dni.
B) KL 30 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 120 zł /os na 10 dni.
Potwierdzenie ubezpieczenia dostaną Państwo w broszurce wyjazdowej (nr polisy oraz telefony alarmowe do zgłaszania szkód)
Zapłata za ubezpieczenie: konto jak za wyjazd – ING.
Nr konta ING: 55 1050 1025 1000 0091 0581 5899 (Maciej Wilczynski, ul Atenska 10/112 Warszawa)
Warto swoją drogą wyrobić kartę EKUZ w swoim najbliższym oddziale NFZu (wtedy pomoc i hospitalizacja są rozliczane bezgotówkowo ponieważ Islandia jest w EFTA)
Ubezpiecz się poprzez wypełnienie ankiety: https://forms.gle/T7dCtJBazvvK95GMA
Pogoda |
Pogoda w Islandii to temat najdłuższych rozmów lokalnych mieszkańców i temat niesamowicie nośny. Niestety nie da się jej przewidzieć – należy założyć, że każdego dnia będzie chwila deszczowa, by potem przyszło słońce i tak na zmianę – odwieczna walka frontów atlantyckich. Jak się do tego przygotować piszemy w części opracowania o wdzięcznym tytule “co zabrać”.
Sprawdzamy prognozy: https://en.vedur.is/
Co zabieramy ze sobą |
Niezbędnik:
– ważny dowód osobisty (obowiązkowo) lub paszport,
– ubranie dostosowane do pogody (konieczne coś przed deszczem min >5000), codziennie będzie chwila deszczu – tego nie unikniemy
Dodatkowo softshell lub płaszcz na wiatr – wieje niemal cały czas + bluza aktywna (zapinana pod samą szyję)
* Własny prowiant na drogę/ ewentualnie na pobyt jeśli ktoś chce się z takim bagażem fatygować (wtedy konieczność wykupy bagażu rejestrowanego)
* Solidny płaszcz przeciwdeszczowy (jak wyżej opisaliśmy)
* Środki przeciw owadom- meszki dają sie we znaki, szczególnie w okolicy jez. Myvatn
* ręcznik(i) – na kwaterach będą, ale na gorące źródła/ baseny/ termy są niezbędne!
* kosmetyki
* stoje kąpielowe – najlepiej 2 pary – gorące źródła/ baseny będą odwiedzane na 100%
* nakrycie głowy od słońca + czapka zimowa – na wiatr/ trekkingi
* buty normalne i trekkingowe- za kostkę pozwlające bezpiecznie przejść po skałach np. do wodospadów
* kilka ciepłych rzeczy (bluzy i długie spodnie, czapka)
* lekarstwa, jeśli ktoś choruje
Dodatki (=kto ma chęć ten bierze):
* tshirty i krótkie spodenki
termos
okulary przeciwsłoneczne
aparat fotograficzny
Pościel będzie dostępna w miejscach noclegu.
Wi-Fi |
Dziękujemy! |
Pozdrawiamy serdecznie, OneFun.pl Biuro Turystyki Aktywnej LA-VENTURA ul. 11 listopada 45d/2 17-300 Siemiatycze NIP: 544-142-94-85 REGON: 200304840 filia: Atenska 10/112, 03-978 Warszawa tel. (0-22) 219 61 40 fax. (0-22) 300 12 66 kom. +48 50 997 00 35 http://www.strefaaktywnych.pl https://www.onefun.pl Wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki Podlaskiego Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku nr 13/2014 Posiadamy gwarancję ubezpieczeniową organizatora turystyki w TU Signal Iduna o numerze M203237. Beneficjentem jest Marszałek Województwa Podlaskiego. *Prezentowane treści nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, mają charakter jedynie informacyjny.