Witamy uczestników wyjazdu: rejs żeglarski w Chorwacji 31 sie – 9 września 2018
W razie pytań – do dyspozycji telefony
Koordynator wyjazdu Cezary +48 694 441 784 (przed wyjazdem i w trakcie kontakt dodatkowy – Agnieszka – 517 407 461)
Zachęcam do polubienia naszego profilu na portalu facebook: http://www.facebook.com/onefunpl/
Osoby odpowiedzialne za kontakt z innymi uczestnikami (którzy nie podali maili) – proszone są o przekazanie tej wiadomości do wszystkich uczestników!!
Dojazd – AUTOKAR Warszawa/ Katowice |
Autokar #1: dedykowany naszej grupie to Bova VDL Futura 57+2
Przewoźnik Rob Trans nr A3 rej. PZ673PA
kliknij by powiększyć
Autokar #2: dedykowany naszej grupie to Bova VDL Futura 53+2
Przewoźnik Rob Trans nr A9 rej. PZ173RK
kliknij by powiększyć
Wyjazd w piątek 31 sierpnia 2018
19:00 zbiórka pod PKiN (parking przed Kinoteką) od strony Al. Jerozolimskich (30 minut na pakowanie)
19:30 odjazd autokaru
Dodatkowe przystanki po drodze:
21:15 Łódź – parking pod OBI/ Selgros, ul. Rokicińska 192
23:30 Katowice – BP przy A4 naprzeciw CH 3 Stawy (kierunek Wrocław)
* możliwe opóźnienie do 30 minut (w zależności od sytuacji na drodze)
* po drodze ok 9 – szybkie śniadanie w restauracji
17:30 Sukosan – Marina (okolice Zadaru)
Powrót: wyjazd sobota 8 września
Sukosan ok 10:30, Katowice 01:00 (nd) Łódź 04:00 (nd) Warszawa 07:00 (nd)
Miejsca w autokarze: zajmujemy zgodnie z przypisaniem do jachtów (podział na jachty i autokary wyślemy w środę), natomiast poszczególne rzędy zarezerwowane są miastami (Łódź, Katowice razem etc), a przede wszystkim jachtami, tak by móc już w drodze zintegrować się ze swoją załogą.
Wypełnij ankietę gdzie wsiadasz (maks do wtorku do 12:00): https://bit.ly/chorwa-wrz
Nie odpowiadamy za współpasażerów, ale możemy zamieniać miejsca w przypadku animozji (nie zdarzyło nam jak do tej pory)
Dojazd własny – miejsce spotkania Marina Sukosan, my będziemy ok 17-18
OPŁATA ZA TRANSPORT |
Konto do przelewów należności za transport w banku ING Śląskim – to samo które jest w umowie
Czas wniesienia opłat: najpóźniej środa do godziny 20:00
Dla osób, które nie wpłaciły – nr ING: 55 1050 1025 1000 0091 0581 5899 (Maciej Wilczynski)
Koszt przejazdu: Warszawa – 500 zł , Łódź / Katowice – 450 zł
Wspólny przejazd |
Jeśli jesteś z innego miasta i chcesz się zorganizować na przejazd z innymi osobami, zerknij w wrzuć post na naszą grupę na facebook’u: https://www.facebook.com/groups/499312127111662/?source_id=160542800822690
Informacje |
Adresaci e-maila są na liście wyjazdowej, nie są wymagane żadne potwierdzenia i vouchery w autokarze.
Pakiet informacyjno-powitalny otrzymają Państwo od pilota w autokarze. Będzie on zawierał szereg praktycznych wskazówek, kontakty, program pobytu i atrakcje jakie czekają naszą grupę n a rejsie.
Będzie to swoiste kompedium wiedzy niezbędne na wyjeździe.
Dodatkowo na miejscu funkcjonuje serwis SMS powiadamiający o planach na wieczór lub innych atrakcjach w trakcie dnia (wysyłka między 08:00 a 10:00 i 16:00 a 17:30)
Poniżej kilka przydatnych informacji, z którymi warto zapoznać się przed wyjazdem.
Wypełnij ankietę: https://bit.ly/chorwa-wrz
Waluta i finanse |
Prośba o przygotowanie w walucie EUR:
- 200 EUR – składka na kaucję zwrotną za jacht LUB >>
- 50 EUR – bezzwrotne ubezpieczenie kaucji = beztroskie wakacje na wodzie. Dajemy wybór
- 22 EUR – taksa klimatyczna + sprzątanie końcowe jachtów – zbierane w autokarze
Wymiana według własnego uznania
1 kuna = 0,57 PLN
Możliwa wymiana EUR na HRK (kuny) w większości portów / miejscowości turystycznych.
Najkorzystniej jest zabrać ze sobą EUR i dopiero na miejscu wymieniać na HRK.
Ile pieniędzy zabrać?
– wydatki własne to równowartość ok 100 EUR na osobę (w EUR lub kunach chorwackich – jedzenie w lokalach, imprezy, alkohol. Przykładowo – obiad w tawernie to koszt ok 10 EUR
– zrzutka 85-100 EUR na produkty żywnościowe do kasy jachtowej (wyznaczony załogant zarządza tymi środkami w budżecie).
Pierwsze zakupy w Markecie w Sukosan lub Zadar potem doopatrywanie w mniejszych sklepach w produkty co 2-3 dni
– taksa klimatyczna 7 EUR / os / rejs – płatne w autokarze dla koordynatora
Można spokojnie wypłacać z bankomatów na miejscu jak również płacić polskimi kartami w sklepach (dobre ceny) i lokalach.
Kaucja z jacht |
Są dwa modele rozliczeń:
A) kaucja całościowa za jacht, która w tym wypadku wyniesie 200 EUR / os (zwrotne)
W przypadku uszkodzeń elementów jachtu, nie daj Boże żagla koszty takich napraw wahają się od 200 do 1600 EUR – zostanie to potrącone i mieliśmy 3 przypadki w Grecji podczas rejsów, że tak się stało.
Tutaj generalnie mamy nadzieję, że nic się nie wydarzy – a wystarczy że pęknie plastik, lub zatnie się kabestan i już mamy wydatek ok 30 EUR / os. Przy wyrwanym forluku (zdarzyło się) było to po 60 EUR / os, przy naderwanym (!) żaglu wyszło 150 EUR / os !
B) ubezpieczenie kaucji, w zależności od jachtu jest to od 40 do 50 EUR / os (bezzwrotne)
W tym przypadku nie martwimy się niczym, kaucja jest ubezpieczona, my po prostu opłacamy bezzwrotnie ryzyko. C
Jest to opcja rekomendowana – zwłaszcza, że nie trzeba w tym przypadku taszczyć ze sobą dodatkowej gotówki w postaci 200 EUR.
Prośba o informację zwrotną o wyborze kaucji w ankiecie: https://bit.ly/chorwa-wrz
Zakupy / gastronomia |
Na łódce jest podstawowy sprzęt kuchenny wraz z pełną zastawą.
Pierwszego dnia następuje aprowizacja załogi w pobliskim markecie w produkty żywnościowe. W przypadku braku produktów, są one sukcesywnie dokupowane w marketach przy portach lub w sklepach napotkany po trasie rejsu.
Składka jachtowa (obejmująca żywność) w wysokości 85-100 EUR zbierana jest przez któregoś z załogantów, który nią na czas rejsu zarządza i dysponuje.
Zwyczajem jest, że skipper nie uczestniczy w tej składce natomiast przygotowane posiłki spożywa razem z załogą.
W przypadku wyjścia do restauracji negocjujemy zniżki, które zazwyczaj pokrywają posiłek skippera.
Ze składki i kupionych produktów załoga we własnym porozumieniu przygotowuje posiłki w ilości i formie jej odpowiadającej.
Dopłata do całości wyjazdu |
Osoby, które wpłaciły tylko zaliczkę proszone są o uregulowanie pozostałej części należności do wtorku do 18:00 (czas wpłynięcia na nasze konto) na dane z umowy
(Ważne: opłata za transport idzie na konto – ING, dopłaty i pozostałe rozliczenia także)
Ubezpieczenie |
Ustawowe ubezpieczenie w cenie wyjazdu obejmuje niskie sumy ochronne.
Opcjonalnie proponujemy zakupić u nas dodatkową ochronę w pełni skrojoną pod amatorskie uprawianie sportu.
Kwoty ochrony ubezpieczeniowej:
A) KL 10 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 50 zł /os na 7 dni.
B) KL 30 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 70 zł /os na 7 dni.
Potwierdzenie ubezpieczenia dostaną Państwo w pakiecie w autokarze (nr polisy oraz telefony alarmowe do zgłaszania szkód)
Zapłata za ubezpieczenie: konto jak wyżej (ING).
Warto swoją drogą wyrobić kartę EKUZ w swoim najbliższym oddziale NFZu (wtedy pomoc i hospitalizacja są rozliczane bezgotówkowo)
Plan rejsu |
Wybieramy wariant południowy trasy rejsu, zgodnie z opisem na stronie oraz poniższą mapą:
Koszta które pokrywamy |
Opłata za port ( x 2) + 2 x macierzysty
w marinie zaookrętowania: sob/nd
wyspa Kaprije: nd/ pon
i marina Rogoznica: wt / śr
(razem 4 noce w portach po naszej stronie)
Pozostałe porty pon/ wt, śr/ czw i czw/ pt – opłacana ze składki jachtowej przez skarbnika (zgodnie z zapisami umowy udziału). Kwota ok 10-15 EUR/ os / port.
Paliwo do jachtu – płacimy my
Starter pack czyli transit log – pozwolenie na pływanie – my
Opłaty za pozostałe porty/ bojki – 3 noce są opłacane przez załogę!
Także sprzątanie końcowe 15 EUR / os.
Dodatki |
Rokrocznie robimy konkurs na najlepszą załogę rejsu. Kreatywne fotki całej ekipy z łódki pozwolą wygrać atrakcyjne nagrody po powrocie do kraju.
Cała imprezę rejestrował będzie dodatkowo profesjonalny kamerzysta/ fotograf, który zrobi krótki filmik promocyjny z naszych przygód.
Imprezy – atrakcje fakultatywne i animacje |
Biały Szkwał w tawernie.
Obowiązują stroje w kolorze białym. Zabieramy zatem białe szaty – koszulki, spodnie, suknie, a nawet buty (co kto lubi i jaką ma wyobraźnię)
Impreza hawajska
Wszelkie dodatki w postaci koszulek hawajek, naszyjniki z kwiatków, opaski kwiatowe, kapelusze słomiane + wymyślone akcesoria
Co zabieramy ze sobą |
Niezbędnik:
– ważny dowód osobisty (obowiązkowo) lub paszport,
– ubranie dostosowane do słonecznej pogody (we wrześniu w Chorwacji temperatury przekraczają 22 st. C),
* Własny prowiant na drogę
* Płaszcz przeciwdeszczowy
* Środki przeciwsłoneczne i przeciw owadom
* ręcznik(i) plażowy
* kąpielówki, stroje
* kosmetyki
* nakrycie głowy od słońca (koniecznie)
* buty normalne i jakieś do zmoczenia (w Adriatyku spotyka się jeżowce, nie zalecamy wchodzenia do morza boso)
* kilka ciepłych rzeczy (bluzy i długie spodnie, czapka)
* papier toaletowy
* lekarstwa, jeśli ktoś choruje
Dodatki (=kto ma chęć ten bierze):
* tshirty i krótkie spodenki
krem do opalania z filtrem
okulary przeciwsłoneczne
aparat fotograficzny
Rzeczy przydatne lecz niekonieczne (kilka sztuk na rejs)
* ładowarka samochodowa do komórki
latarka czołówka
karty do gry, długopis, gra planszowa, frisbee – i wszelkie inne znane i lubiane „czasoumilacze”
Pościel oraz po 1 ogólnym ręczniku per capita dostępne są na jachcie (u wybranych providerów). Należy zabrać zapasowe/ większe.
Na trasie rejsu będzie możliwości doopatrzenia się w prowiant. Prosimy więc o spakowanie się pod tym kątem.
Pogoda |
Sprawdzamy: Sukosan, Kaprije, Trogir, Rogoznica, Skradin
Przydział do jachtów |
Wstępny podział na jachty zostanie opracowany (podział na wiek i miasto pochodzenia) i wysłany do Państwa w środę. Zweryfikujemy go jeszcze w autokarze i rozdamy odpowiednie przydziały / opaski.
Przydział koi w ramach jachtów:
Kwestia indywidualnych ustaleń między uczestnikami – nie ingerujemy w to za mocno o ile nie musimy!
Bagaż – limity |
- 1 torba duża do 25 kg (do luku) – najlepiej miękka by weszła na jacht
- 1 torba podręczna (do środka autokaru)
Zabranie dodatkowego sprzętu lub bagażu, max. 10kg – 100 zł / sztuka – płatne u pilota.
W przypadku przekroczenia limitu 30 kg bagaż zostanie zważony i wystąpi dopłata 10 zł/dodatkowy kg.
Nie jest to nasz wymysł – po prostu są mandaty w przypadku ważenia autokaru i nie ma ich kto pokryć.
Zaleca się spakowanie sprzętu w pokrowce by nie uległ uszkodzeniu w trakcie transportu!
Wi-Fi |
Dziękujemy! |
Pozdrawiamy serdecznie, OneFun.pl Biuro Turystyki Aktywnej LA-VENTURA ul. 11 listopada 45d/2 17-300 Siemiatycze NIP: 544-142-94-85 REGON: 200304840 filia: Atenska 10/112, 03-978 Warszawa tel. (0-22) 219 61 40 fax. (0-22) 300 12 66 kom. +48 50 997 00 35 http://www.strefaaktywnych.pl https://www.onefun.pl Wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki Podlaskiego Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku nr 13/2014 Posiadamy gwarancję ubezpieczeniową organizatora turystyki w TU Signal Iduna o numerze M203237. Beneficjentem jest Marszałek Województwa Podlaskiego. *Prezentowane treści nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, mają charakter jedynie informacyjny.