Witamy uczestników wyjazdu: rejs żeglarski w Chorwacji 26 kwietnia – 5 maja 2019
W razie pytań – do dyspozycji telefony
Koordynator wyjazdu Cezary +48 694 441 784 (przed wyjazdem i w trakcie kontakt dodatkowy – Agnieszka – 517 407 461)
Komandor rejsu – Jarosław J +48 602 107 755 (tematy nautyczne – dostępny od poniedziałku)
Zachęcam do polubienia naszego profilu na portalu facebook: http://www.facebook.com/onefunpl/
Osoby odpowiedzialne za kontakt z innymi uczestnikami (którzy nie podali maili) – proszone są o przekazanie tej wiadomości do wszystkich uczestników!!
Dojazd – AUTOKAR Warszawa/ Łódź/ Częstochowa/ Katowice |
Autokar #1: dedykowany naszej grupie to Bova VDL Futura 57+2 2018 r
Przewoźnik Rob Trans nr A3 rej. PZ673PA
kliknij by powiększyć
Autokar #2: dedykowany naszej grupie to Mercedes-Tourismo 2017 r
Przewoźnik FRANK-TOUR nr rej. WOT41281
kliknij by powiększyć
Wyjazd w piątek 26 kwietnia 2019
19:00 zbiórka pod PKiN (Plac Defilad) od strony Al. Jerozolimskich (30 minut na pakowanie)
19:30 odjazd autokaru
Link do lokalizacji tutaj – widzimy się w tym obszarze: https://goo.gl/maps/yK4v1CTTiCZLeDAA6
Dodatkowe przystanki po drodze:
21:45 Łódź – ul. Rokicińska 199 (nowa stacja BP/ KFC tuż przy A1)
23:50 Częstochowa – Circle K, al. Wojska Polskiego 121-127
01:00 Katowice – BP przy A4 naprzeciw CH 3 Stawy (kierunek Wrocław)
* możliwe opóźnienie do 30 minut (w zależności od sytuacji na drodze)
* po drodze ok 9 – szybkie śniadanie w restauracji
16:00 Marina Kastela (okolice Splitu)
Powrót: wyjazd sobota 4 maja
Marina Kastela ok 10:00, Katowice 00:30 (nd) Łódź 03:30 (nd) Warszawa 06:30 (nd)
Miejsca w autokarze: zajmujemy zgodnie z przypisaniem do jachtów (podział na jachty i autokary wyślemy przed wyjazdem), tak by móc już w drodze zintegrować się ze swoją załogą – zrobić listy zakupów i omówić kwestie wewnątrz jachtowe.
Wypełnij ankietę gdzie wsiadasz (maks do wtorku do 12:00): https://forms.gle/ZzGoRTQaWFWFvaqC6
Nie odpowiadamy za współpasażerów, ale możemy zamieniać miejsca w przypadku animozji (nie zdarzyło nam jak do tej pory)
Dojazd własny – miejsce spotkania Marina Kastela, my (Organizatorzy i skipperzy) będziemy ok 14-15
OPŁATA ZA TRANSPORT |
Czas wniesienia opłat: najpóźniej wtorek do godziny 20:00
Dla osób, które nie wpłaciły – nr ING: 55 1050 1025 1000 0091 0581 5899 (Maciej Wilczynski)
Koszt przejazdu: Warszawa – 500 zł , Łódź / Katowice – 450 zł
Wspólny przejazd |
Jeśli jesteś z innego miasta i chcesz się zorganizować na przejazd z innymi osobami, zerknij w wrzuć post na naszą grupę na facebook’u: https://www.facebook.com/groups/499312127111662/?source_id=160542800822690
Informacje |
Adresaci e-maila są na liście wyjazdowej, nie są wymagane żadne potwierdzenia i vouchery w autokarze.
Pakiet informacyjno-powitalny otrzymają Państwo od pilota w autokarze. Będzie on zawierał szereg praktycznych wskazówek, kontakty, program pobytu i atrakcje jakie czekają naszą grupę n a rejsie.
Będzie to swoiste kompendium wiedzy niezbędne na wyjeździe.
Dodatkowo na miejscu funkcjonuje serwis SMS powiadamiający o planach na wieczór lub innych atrakcjach w trakcie dnia (wysyłka między 08:00 a 10:00 i 16:00 a 17:30)
Poniżej kilka przydatnych informacji, z którymi warto zapoznać się przed wyjazdem.
Wypełnij ankietę: https://forms.gle/ZzGoRTQaWFWFvaqC6
Waluta i finanse |
Prośba o przygotowanie do autobusu w walucie EUR:
- 110 EUR – składka na ubezpieczenie jachtu, sprzątanie końcowe, opłatę klimatyczną i ewentualna wspólna kolację
Składka 110 € jest przekazywana pilotowi w autokarze, następnie transparentnie rozliczana w drodze powrotnej – zwrot dotyczy sytuacji, w której ktoś nie uczestniczył w kolacji.
- 1000-1200 HRK (chorwacka kuna) – składka jachtowa
Wymiana według własnego uznania
1 kuna = 0,57 PLN
Możliwa wymiana EUR na HRK (kuny) w większości portów / miejscowości turystycznych oraz kupno przed wyjazdem w kantorach w Polsce.
Ile pieniędzy zabrać?
– wydatki własne to równowartość ok 100 EUR na osobę (w EUR lub kunach chorwackich – jedzenie w lokalach, imprezy, alkohol. Przykładowo – obiad w tawernie to koszt ok 10 EUR
– zrzutka 1000-1200 HRK na produkty żywnościowe do kasy jachtowej (wyznaczony załogant zarządza tymi środkami w budżecie, płaci się za jedzenie na jacht, często napoje alkoholowe oraz opłaty za porty).
Pierwsze zakupy w Markecie w marinie potem doopatrywanie w mniejszych sklepach w produkty co 1-2 dni
Można spokojnie wypłacać z bankomatów na miejscu (jednak w sobotę w marinie może być trudność, więc te 1000-1200 HRK zalecamy mieć ze sobą), jak również płacić polskimi kartami w sklepach (dobre ceny) i lokalach.
Kaucja za jacht |
Przyjęty model rozliczeń:
– ubezpieczenie kaucji – 50 EUR / os (bezzwrotne – zawiera się w 110 € przekazywanych pilotowi)
W tym przypadku nie martwimy się niczym, kaucja jest ubezpieczona, my po prostu opłacamy bezzwrotnie ryzyko i zapewniamy sobie spokojne wakacje.
Dlaczego ubezpieczenie? W przypadku uszkodzeń elementów jachtu, nie daj Boże żagla koszty takich napraw wahają się od 200 do 1600 EUR – zostaje to potrącone i mieliśmy przypadki podczas rejsów, że tak się działo, szczególnie przy dużych flotach. Uznajemy, że nie warto ryzykować.
Wystarczy że pęknie plastik, lub zatnie się kabestan i już mamy wydatek ok 30 EUR / os. Przy wyrwanym forluku (zdarzyło się) było to po 60 EUR / os, przy naderwanym (!) żaglu wyszło 150 EUR / os !
Zakupy / gastronomia |
Na łódce jest podstawowy sprzęt kuchenny wraz z pełną zastawą.
Pierwszego dnia następuje aprowizacja załogi w pobliskim markecie w produkty żywnościowe. W przypadku braku produktów, są one sukcesywnie dokupowane w marketach przy portach lub w sklepach napotkany po trasie rejsu.
Składka jachtowa (obejmująca żywność) w wysokości 1000-1200 HRK/os zbierana jest przez wyznaczonego na Skarbnika załoganta, który nią na czas rejsu zarządza i dysponuje.
Zwyczajem jest, że skipper nie uczestniczy w tej składce natomiast przygotowane posiłki spożywa razem z załogą.
W przypadku wyjścia do restauracji negocjujemy zniżki, które zazwyczaj pokrywają posiłek skippera.
Ze składki i kupionych produktów załoga we własnym porozumieniu przygotowuje posiłki w ilości i formie jej odpowiadającej.
Dopłata do całości wyjazdu |
Osoby, które wpłaciły tylko zaliczkę proszone są o uregulowanie pozostałej części należności natychmiast pod rygorem zerwania umowy!
(Ważne: opłata za transport idzie na konto – ING)
Ubezpieczenie |
Ustawowe ubezpieczenie w cenie wyjazdu obejmuje niskie sumy ochronne.
Opcjonalnie proponujemy zakupić u nas dodatkową ochronę w pełni skrojoną pod amatorskie uprawianie sportu.
Kwoty ochrony ubezpieczeniowej:
A) KL 10 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 50 zł /os na 7 dni.
B) KL 30 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 70 zł /os na 7 dni.
Potwierdzenie ubezpieczenia dostaną Państwo w pakiecie w autokarze (nr polisy oraz telefony alarmowe do zgłaszania szkód)
Zapłata za ubezpieczenie: konto jak wyżej (ING).
Warto swoją drogą wyrobić kartę EKUZ w swoim najbliższym oddziale NFZu (wtedy pomoc i hospitalizacja są rozliczane bezgotówkowo)
Zaznacz rodzaj ubezpieczenia w ankiecie: https://forms.gle/ZzGoRTQaWFWFvaqC6
Plan rejsu |
Wybieramy wariant południowy trasy rejsu, zgodnie z opisem na stronie oraz poniższą mapą:
Z uwagi na warunki pogodowe trasa może ulec zmianie – ostateczny głos w tej sprawie ma komandor rejsu, po spotkaniu ze skipperami (codzienna poranna odprawa).
Koszta które pokrywamy |
Opłata za port ( x 2) + 2 x macierzysty
w marinie zaookrętowania: sob/nd (Kastela)
+ Maslenica i Stari Grad
(razem 4 noce w portach po naszej stronie)
Pozostałe porty – opłacane ze składki jachtowej przez skarbnika (zgodnie z zapisami umowy udziału). Kwota ok 10-15 EUR/ os / port.
Paliwo do jachtu – płacimy my
Starter pack czyli transit log – pozwolenie na pływanie i wszelkie zezwolenia – pokrywamy my
Opłaty za pozostałe porty – 3 noce są opłacane przez załogę!
Także sprzątanie końcowe 20 EUR / os. (zawiera się w zbiórce 110 €)
Dodatki |
Rokrocznie robimy konkurs na najlepszą załogę rejsu.
Kreatywne fotki całej ekipy z łódki pozwolą wygrać atrakcyjne nagrody po powrocie do kraju.
Cała imprezę rejestrował będzie dodatkowo fotograf, który zrobi krótką relację z naszych przygód.
Imprezy – atrakcje fakultatywne i animacje |
Wszelkie dodatki w postaci koszulek hawajek, naszyjniki z kwiatków, opaski kwiatowe, kapelusze słomiane + wymyślone akcesoria.
Jeśli uda się ją zorganizować (tj. otworzą specjalnie dla nas i przyjmą grupę) to będziemy robili konkurs na najciekawszy strój hawajski. Można się pod tym kątem spakować.
Biały Szkwał w tawernie.
Obowiązują stroje w kolorze białym. Zabieramy zatem białe szaty – koszulki, spodnie, suknie, a nawet buty (co kto lubi i jaką ma wyobraźnię)
Uwaga! Impreza (Szkwał) do potwierdzenia.
Co zabieramy ze sobą |
Niezbędnik:
– ważny dowód osobisty (obowiązkowo) lub paszport,
– ubranie dostosowane do słonecznej pogody (w maju w Chorwacji temperatury przekraczają 22 st. C),
* Własny prowiant na drogę
* Płaszcz przeciwdeszczowy
* Środki przeciwsłoneczne i przeciw owadom
* ręcznik(i) plażowy
* kąpielówki, stroje
* kosmetyki
* nakrycie głowy od słońca (koniecznie)
* buty normalne i jakieś do zmoczenia (w Adriatyku spotyka się jeżowce, nie zalecamy wchodzenia do morza boso)
* kilka ciepłych rzeczy (bluzy i długie spodnie, czapka)
* papier toaletowy
* lekarstwa, jeśli ktoś choruje
Dodatki (=kto ma chęć ten bierze):
* tshirty i krótkie spodenki
krem do opalania z filtrem
okulary przeciwsłoneczne
aparat fotograficzny
Rzeczy przydatne lecz niekonieczne (kilka sztuk na rejs)
* ładowarka samochodowa do komórki
latarka czołówka
karty do gry, długopis, gra planszowa, frisbee – i wszelkie inne znane i lubiane „czasoumilacze”
Pościel oraz po 1 ogólnym ręczniku per capita dostępne są na jachcie. Należy zabrać zapasowe/ większe.
Na trasie rejsu będzie możliwości doopatrzenia się w prowiant. Prosimy więc o spakowanie się pod tym kątem.
Zakupy u naszego partnera |
Wszelkie wymienione akcesoria czołowych producentów na rynku kupisz ze zniżką OneFun u naszego partnera BeAktive.pl
Zajrzyj w link i doposaż się przed rejsem ➡️ https://beaktive.pl/pl/c/One-Fun/200
Pogoda |
Sprawdzamy: Split, Brac, Stari Grad, Vis, Solta
Przydział do jachtów |
Wstępny podział na jachty zostanie opracowany (podział na wiek i miasto pochodzenia) i wysłany do Państwa najpóźniej w środę/ czwartek rano.
Bagaż – limity |
- 1 torba duża do 25 kg (do luku) – najlepiej miękka sportowa/żeglarska. Prosimy w miarę możlwiości nie zabierać twardych walizek na kółkach jest z nimi później problem w kabinie podczas przechyłów i całego rejsu – zajmują tylko niepotrzebnie miejsce, zazwyczaj na łóżku bo nie mieszczą się do schowków.
- 1 torba podręczna (do środka autokaru)
Zabranie dodatkowego sprzętu lub bagażu, max. 10kg – 100 zł / sztuka – płatne u pilota.
W przypadku przekroczenia limitu 30 kg bagaż zostanie zważony i wystąpi dopłata 10 zł/dodatkowy kg.
Nie jest to nasz wymysł – po prostu są mandaty w przypadku ważenia autokaru i nie ma ich kto pokryć.
Wi-Fi |
Dziękujemy! |
Pozdrawiamy serdecznie, OneFun.pl Biuro Turystyki Aktywnej LA-VENTURA ul. 11 listopada 45d/2 17-300 Siemiatycze NIP: 544-142-94-85 REGON: 200304840 filia: Atenska 10/112, 03-978 Warszawa tel. (0-22) 219 61 40 fax. (0-22) 300 12 66 kom. +48 50 997 00 35 http://www.strefaaktywnych.pl https://www.onefun.pl Wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki Podlaskiego Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku nr 13/2014 Posiadamy gwarancję ubezpieczeniową organizatora turystyki w TU Signal Iduna o numerze M203237. Beneficjentem jest Marszałek Województwa Podlaskiego. *Prezentowane treści nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, mają charakter jedynie informacyjny.