Przeszukaj serwis
wyjazdy@onefun.pl   +48 515 505 310

Witamy uczestników wyjazdu: rejs żeglarski w Chorwacji 24 lipca – 1 sierpnia 2020

Poniżej informacje wyjazdowe oraz praktyczne – co zabrać.

W razie pytań – do dyspozycji telefony
Koordynator wyjazdu
Cezary +48 694 441 784 (przed wyjazdem i w trakcie kontakt dodatkowy – Maciej – 50 997 00 35)
Komandor rejsu – Jarosław J +48 602 107 755 (tematy nautyczne – dostępny od poniedziałku)

Zachęcam do polubienia naszego profilu na portalu facebook: http://www.facebook.com/onefunpl/

Osoby odpowiedzialne za kontakt z innymi uczestnikami (którzy nie podali maili) – proszone są o przekazanie tej wiadomości do wszystkich uczestników!!

Dojazd – BUSY Warszawa/ Łódź/ Częstochowa/ Katowice

Wyjazd w piątek 24 lipca 2020

18:00 zbiórka pod PKiN (Plac Defilad) od strony Al. Jerozolimskich (30 minut na pakowanie)
18:30 odjazd busów

Link do lokalizacji tutaj – widzimy się w tym obszarze: https://goo.gl/maps/8zinMfGzSAQVdgSs9

Dodatkowe przystanki po drodze:
21:30 Łódź
– ul. Rokicińska 199 (nowa stacja BP/ KFC tuż przy A1)
00:00 Katowice – BP przy A4 naprzeciw CH 3 Stawy (kierunek Wrocław)

* możliwe opóźnienie do 30 minut (w zależności od sytuacji na drodze)
* po drodze ok 9 – szybkie śniadanie w restauracji

14:00 Marina Dalmacija (okolice Zadaru) – tu też prosimy osoby z dojazdu własnego, aby dojechały, ale najlepiej już nieco później niż skipperzy – na gotowe (czyli ok 17:00)

Powrót: wyjazd sobota 1 sierpnia
Marina Dalmacija ok 10:00, Katowice 22:00 (nd) Łódź 01:30 (nd) Warszawa 03:30 (nd)

Wypełnij ankietę jeśli potrzebujesz transportu plus gdzie wisadasz (maks do środy do 12:00):
https://forms.gle/n8k3cwJjkBg5pFXbA

*tylko osoby które tego nie zrobiły wcześniej

Nie odpowiadamy za współpasażerów, ale możemy zamieniać miejsca w przypadku animozji (nie zdarzyło nam jak do tej pory)

Dojazd własny – miejsce spotkania Marina Dalmacija, Sukosan, my (Organizatorzy i skipperzy) będziemy ok 14-15

OPŁATA ZA TRANSPORT

Czas wniesienia opłat: najpóźniej  środa do godziny 20:00

Dla osób, które nie wpłaciły – nr ING: 55 1050 1025 1000 0091 0581 5899 (Maciej Wilczynski)

Koszt przejazdu: Warszawa/ Łódź – 400 zł , Katowice – 350 zł

Wspólny przejazd

Jeśli jesteś z innego miasta i chcesz się zorganizować na przejazd z innymi osobami, zerknij w wrzuć post na naszą grupę na facebook’u: https://www.facebook.com/groups/499312127111662/?source_id=160542800822690

Informacje

Adresaci e-maila są na liście wyjazdowej, nie są wymagane żadne potwierdzenia i vouchery w busie.

Poniżej kilka przydatnych informacji, z którymi warto zapoznać się przed wyjazdem.

Waluta i finanse

Prośba o przygotowanie do autobusu w walucie EUR:

  • 110 EUR – składka na ubezpieczenie jachtu, sprzątanie końcowe, opłatę klimatyczną i ewentualna wspólna kolację

Składka 110 € jest przekazywana Komandorowi w marinie docelowej, następnie transparentnie rozliczana w drodze powrotnej – zwrot dotyczy sytuacji, w której ktoś nie uczestniczył w kolacji.

  • 1000-1200 HRK (chorwacka kuna) – składka jachtowa, może być w EUR (wymiana na miejscu)

Wymiana według własnego uznania

1 kuna = 0,57 PLN

Możliwa wymiana EUR na HRK (kuny) w większości portów / miejscowości turystycznych oraz kupno przed wyjazdem w kantorach w Polsce.

Ile pieniędzy zabrać?
– wydatki własne to równowartość ok 100 EUR na osobę (w EUR lub kunach chorwackich – jedzenie w lokalach, imprezy, alkohol. Przykładowo – obiad w tawernie to koszt ok 10 EUR
– zrzutka 1000-1200 HRK na produkty żywnościowe do kasy jachtowej (wyznaczony załogant zarządza tymi środkami w budżecie, płaci się za jedzenie na jacht, często napoje alkoholowe oraz opłaty za porty).
Pierwsze zakupy w Markecie w marinie potem doopatrywanie w mniejszych sklepach w produkty co 1-2 dni

Można spokojnie wypłacać z bankomatów na miejscu (jednak w sobotę w marinie może być trudność, więc te 1000-1200 HRK zalecamy mieć ze sobą), jak również płacić polskimi kartami w sklepach (dobre ceny) i lokalach.

Kaucja za jacht

Przyjęty model rozliczeń:
– ubezpieczenie kaucji 50 EUR / os (bezzwrotne – zawiera się w 110 € przekazywanych pilotowi)
W tym przypadku nie martwimy się niczym, kaucja jest ubezpieczona, my po prostu opłacamy bezzwrotnie ryzyko i zapewniamy sobie spokojne wakacje.

Dlaczego ubezpieczenie? W przypadku uszkodzeń elementów jachtu, nie daj Boże żagla koszty takich napraw wahają się od 200 do 1600 EUR – zostaje to potrącone i mieliśmy przypadki podczas rejsów, że tak się działo, szczególnie przy dużych flotach. Uznajemy, że nie warto ryzykować.
Wystarczy że pęknie plastik, lub zatnie się kabestan i już mamy wydatek ok 30 EUR / os. Przy wyrwanym forluku (zdarzyło się) było to po 60 EUR / os, przy naderwanym (!) żaglu wyszło 150 EUR / os !

Zakupy / gastronomia

Na łódce jest podstawowy sprzęt kuchenny wraz z pełną zastawą.
Pierwszego dnia następuje aprowizacja załogi w pobliskim markecie w produkty żywnościowe. W przypadku braku produktów, są one sukcesywnie dokupowane w marketach przy portach lub w sklepach napotkany po trasie rejsu.

Składka jachtowa (obejmująca żywność) w wysokości 1000-1200 HRK/os zbierana jest przez wyznaczonego na Skarbnika załoganta, który na czas rejsu zarządza nią i dysponuje.

Zwyczajem jest, że skipper nie uczestniczy w tej składce natomiast przygotowane posiłki spożywa razem z załogą.
W przypadku wyjścia do restauracji negocjujemy zniżki, które zazwyczaj pokrywają posiłek skippera.

Ze składki i kupionych produktów załoga we własnym porozumieniu przygotowuje posiłki w ilości i formie jej odpowiadającej.

Dopłata do całości wyjazdu

Osoby, które wpłaciły tylko zaliczkę proszone są o uregulowanie pozostałej części należności natychmiast pod rygorem zerwania umowy!

(Ważne: opłata za transport oraz dopłata do koi idzie na konto – ING)

Ubezpieczenie

Ustawowe ubezpieczenie w cenie wyjazdu obejmuje niskie sumy ochronne.
Opcjonalnie proponujemy zakupić u nas dodatkową ochronę w pełni skrojoną pod amatorskie uprawianie sportu.

Kwoty ochrony ubezpieczeniowej:
A) KL 10 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 50 zł /os na 7 dni.
B) KL 30 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 70 zł /os na 7 dni.

Potwierdzenie ubezpieczenia dostaną Państwo w pakiecie w autokarze (nr polisy oraz telefony alarmowe do zgłaszania szkód)

Zapłata za ubezpieczenie: konto jak wyżej (ING).

Warto swoją drogą wyrobić kartę EKUZ w swoim najbliższym oddziale NFZu (wtedy pomoc i hospitalizacja są rozliczane bezgotówkowo)

Zaznacz rodzaj ubezpieczenia w ankiecie: https://forms.gle/n8k3cwJjkBg5pFXbA

*tylko osoby które tego nie zrobiły wcześniej

Plan rejsu

Wybieramy trasę rejsu, zgodnie z opisem na stronie.

 

Z uwagi na warunki pogodowe trasa może ulec zmianie – ostateczny głos w tej sprawie ma komandor rejsu, po spotkaniu ze skipperami (codzienna poranna odprawa).

Koszta które pokrywamy

Opłata za port ( x 2) + 2 x macierzysty
w marinie zaookrętowania: sob/nd (Dalmacija)
+ jedną wybraną na trasie

(razem 4 noce w portach po naszej stronie)

Pozostałe porty – opłacane ze składki jachtowej przez skarbnika (zgodnie z zapisami umowy udziału). Kwota ok 10-15 EUR/ os / port.

Paliwo do jachtu – płacimy my
Starter pack czyli transit log – pozwolenie na pływanie i wszelkie zezwolenia – pokrywamy my

Opłaty za pozostałe porty – 3 noce są opłacane przez załogę!
Także sprzątanie końcowe 20 EUR / os. (zawiera się w zbiórce 110 €)

Podróże w dobie COVID-19
  • link do szybkiej i łatwiej rejestracji w domu przed  wjazdem do Chorwacji na stronie chorwackiego Ministerstwa Turystyki  https://entercroatia.mup.hr/

Oszczędzi to Państwu dużo czasu przy wjeździe do Chorwacji, ponieważ jeśli formularz nie zostanie wcześniej wypełniony za pośrednictwem linku w domu to ten dokument należy wypełnić na granicy.

UWAGA prosimy wypełnić NASZE ANKIETY, wtedy my zgłosimy Was poprzez powyższe formularze!

Przy przekraczaniu granicy należy mieć przy sobie (oprócz dokumentów osobistych zaznaczonych na liście załogi) m.in: listę załogi, umowę o czarter jachtu morskiego, potwierdzenie wpłaty, Boarding pass lub Charter Contract wystawiony przez armatora.

  • link do Platformy o “Re-open EU” – Komisja Europejska uruchomiła specjalną stronę internetową, dzięki której można się dowiedzieć, jakie są realia na granicach pomiędzy poszczególnymi państwami i jak wygląda sytuacja epidemiczna w różnych zakątkach UE.

Platforma dostępna jest w 24 językach urzędowych UE i dostarcza informacji, czy granica danego kraju jest otwarta, czy można się po nim poruszać bez żadnych ograniczeń, jakie należy zabrać dokumenty, jeśli istnieją jakiegoś rodzaju restrykcje itd.
https://reopen.europa.eu/pl

  • linki do stron internetowych polskich ambasad dot. aktualnych zasad przekraczania granic w państwach tranzytu

Czechy: https://www.gov.pl/web/czechy

Słowacja: https://www.gov.pl/web/slowacja

Austria: https://www.gov.pl/web/austria

Słowenia: https://www.gov.pl/web/slowenia

Węgry: https://www.gov.pl/web/wegry

Co zabieramy ze sobą

Niezbędnik:

– ważny dowód osobisty (obowiązkowo) lub paszport,
– ubranie dostosowane do słonecznej pogody (w Chorwacji temperatury przekraczają 25 st. C),

 

* Własny prowiant na drogę
* Płaszcz przeciwdeszczowy
* Środki przeciwsłoneczne i przeciw owadom
* ręcznik(i) plażowy
* kąpielówki, stroje
* kosmetyki
* nakrycie głowy od słońca (koniecznie)
* buty normalne i buty kajakowe lub inne do wody (w Adriatyku spotyka się jeżowce, nie zalecamy wchodzenia do morza boso)
* kilka ciepłych rzeczy (bluzy i długie spodnie, czapka)
* papier toaletowy
* lekarstwa, jeśli ktoś choruje

Dodatki (=kto ma chęć ten bierze):

* tshirty i krótkie spodenki
krem do opalania z filtrem
okulary przeciwsłoneczne
aparat fotograficzny

Rzeczy przydatne lecz niekonieczne (kilka sztuk na rejs)

ładowarka samochodowa do komórki
latarka czołówka
karty do gry, długopis, gra planszowa, frisbee – i wszelkie inne znane i lubiane „czasoumilacze”

Pościel oraz po 1 ogólnym ręczniku per capita dostępne są na jachcie ( u wybranych providerów). Należy zabrać zapasowe/ większe ręczniki ewentualnie.

Na trasie rejsu będzie możliwości doopatrzenia się w prowiant. Prosimy więc o spakowanie się pod tym kątem.

Zakupy u naszego partnera

Wszelkie wymienione akcesoria czołowych producentów na rynku kupisz ze zniżką OneFun u naszego partnera BeAktive.pl

Zajrzyj w link i doposaż się przed rejsem ➡️ https://allegro.pl/uzytkownik/aktive-pl

Możliwość dostarczenia bezpośrednio na rejs

Pogoda

Sprawdzamy: Split, Skradin, Szybenik, Vodice, Solta

Przydział do jachtów

Wstępny podział na jachty zostanie opracowany (podział na wiek i miasto pochodzenia) i wysłany do Państwa najpóźniej w środę/ czwartek rano.

Bagaż – limity
Każdemu uczestnikowi w cenie przysługuje:
  • 1 torba duża do 25 kg (do luku) – najlepiej miękka sportowa/żeglarska. Prosimy w miarę możlwiości nie zabierać twardych walizek na kółkach jest z nimi później problem w kabinie podczas przechyłów i całego rejsu – zajmują tylko niepotrzebnie miejsce, zazwyczaj na łóżku bo nie mieszczą się do schowków.
  • 1 torba podręczna (do środka autokaru)

Zabranie dodatkowego sprzętu lub bagażu, max. 10kg – 100 zł / sztuka – płatne na konto w ING.

W przypadku przekroczenia limitu 30 kg bagaż zostanie zważony i wystąpi dopłata 10 zł/dodatkowy kg.
Nie jest to nasz wymysł – po prostu są mandaty w przypadku ważenia autokaru i nie ma ich kto pokryć.

Wi-Fi
Na większości łódek można dokupić router wi-fi. Na pozostałych w miarę możliwości transfer danych w sieci komórkowej (Chorwacja jest w Unii, więc wychodzi tanio).

Dziękujemy!
 
Pozdrawiamy serdecznie,
OneFun.pl
Biuro Turystyki Aktywnej LA-VENTURA
ul. 11 listopada 45d/2 17-300 Siemiatycze
NIP: 544-142-94-85  REGON: 200304840
filia: Atenska 10/112, 03-978 Warszawa
tel. (0-22) 219 61 40 fax. (0-22) 300 12 66 
kom. +48 50 997 00 35
http://www.strefaaktywnych.pl
https://www.onefun.pl

Wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki Podlaskiego Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku nr 13/2014

Posiadamy gwarancję ubezpieczeniową organizatora turystyki w TU Signal Iduna o numerze M203237.
Beneficjentem jest Marszałek Województwa Podlaskiego.


*Prezentowane treści nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, mają charakter jedynie informacyjny.
Zapisz się
Facebook