Przeszukaj serwis
wyjazdy@onefun.pl   +48 515 505 310

Witam uczestników wyjazdu  rejs Sycylia i Wyspy Liparyjskie 8-15 paź 2017

Poniżej informacje wyjazdowe oraz praktyczne – co zabrać.

W razie pytań – do dyspozycji telefony
Koordynator wyjazdu Maciej
+48 509 970 035
Skipperzy:
Marcin +48 608 357 923
(oni będą zbriefowani w środę, wiec póki co pytania do koordynatora)

Zachęcam do polubienia naszego profilu na portalu facebook: http://www.facebook.com/onefunpl/

Osoby odpowiedzialne za kontakt z innymi uczestnikami (którzy nie podali maili) – proszone są o przekazanie tej wiadomości do wszystkich uczestników!!

Podróż

Dojazd na lotnisko Chopin we własnym zakresie.

Wylot Chopiin niedziela 8 paź 2017 o godzinie 13:55.
Prosimy stawić się na lotnisku 2 godziny przed planowanym odlotem  tj. 11:55 przed stanowiskiem odpraw WIzzAir

Dla osób lecących wcześniej – należy dotrzeć do Mariny w Portorossa w niedzielę ok 17:00

Transfer do Mariny możemy zorganizować,ale celem optymalizacji kosztów zalecamy transport publiczny TAM bo będzie na to czas.
Koordynował go będzie skiper Marcin na miejscu, który leci z Państwem.

Marcin będzie obecny także na lotnisku – zółta koszulka/ bluza OneFun – będzie miały wydruki kart pokładowych i booklety wyjazdowe.

Powrót w niedziela 15 paź 2017

Odprawa online, bagaż

Odprawa online:
– osoby które zakupiły bilet przez nasze biuro zostaną odprawione przez nas – wyślemy PDF z biletem / boarding passem
Prośba o zabranie boarding passów we własnym zakresie: wydruki lub na aplikacji (pobierz)

– pozostałe osoby prosimy o odprawę indywidualnie.

Odprawa powrotna będzie wymagała zrobienia już w trakcie trwania rejsu (Wizzar ma od 4 dni do 2 godzin przed odlotem) – boarding passy można będzie wydrukować w marinie

W linku poniżej rodzaje bagażów kabinowych dopuszczalnych w samolocie
Wizzair – 8 kg

Mamy mały i duży podręczne. Prosimy również pamiętać, że przy opcji duży bagaż podręczny na pokład samolotu nie zabierzemy kosmetyków i płynów powyżej 100 ml.
Najlepsza opcją jest zakup (np. w Rossmanie) pojemników podróżnych przeznaczonych specjalnie do tych celów.

Alitalia

Bagaż podręczny

BAGAŻ GŁÓWNY

Mamy na ten moment bagaż 15kg dodatkowy (zarejestrowany na jednego z uczestników). Cena to 330 zł / 4-5 osób czyli 80 zł w obie strony
Każdy ma po 2-3 ltr płynów, smarów, kosmetyków etc na głowę / lub 2-3kg ubrań 🙂

Proszę koniecznie wypełnić ankietę kto wchodzi w takie rozwiązanie + od razu kto jest za kaucją pełną a kto za ubezpieczenim kaucji!
Ankieta tu: https://goo.gl/forms/qTKMUgZZb17glYS62

Przydział do jachtów

Przydział koi w ramach jachtów:

Kwestia indywidualnych ustaleń między uczestnikami – nie ingerujemy w to za mocno o ile nie musimy! Jest rezerwacja 1 rufowej.

Pieniądze we Włoszech

Prośba o przygotowanie w walucie EUR:

    • 250 EUR – składka na kaucję zwrotną za jacht LUB >>
    • 50 EUR – bezzwrotne ubezpieczenie kaucji = beztroskie wakacje na wodzie. Dajemy wybór
    • pieniądze na wydatki własne

W związku z ograniczeniami dostępu do bankomatów warto zabrać gotówkę w EUR.

Koszty obowiązkowe: zgodnie z umową jest to 250 eur (kaucja zwrotna) + 70 eur (wyżywienie) czyli 270 eur
Do tego należy zabrać margines 100-150 eur na wydatki własne (obiad/ kolacja w knajpce kosztuje od 15 eur) a takich okazji będzie kilka.
Nawet cumując na bojce w zatokach będzie do naszej dyspozycji jakaś tawerna (dopływamy doń pontonem).

Oczywiście za składkowe 70 eur będziemy mieli bardzo dużo jeśli chodzi o produkty do gotowania obiadów/ kolacji i robienia śniadań na łódce. Dodatkowe pieniądze są więc kwestią osobistego wyboru (czy chcemy wyjść do tawerny czy nie)

Nie jest wykluczone, że będzie okazja wybrać pieniądze z bankomatu, ale należy zabezpieczyć się przed brakiem takiej opcji gdyż nie jest 100 procentowa.

Podatek lokalny i sprzątanie końcowe – prośba o przelew tej należności (7 EUR +15 EUR x 4,3 = 96,58 zł) na nasze konto PLN: ING: 55 1050 1025 1000 0091 0581 5899 (Maciej Wilczynski, ul Atenska 10/112 Warszawa)

Dopłata do całości wyjazdu

Osoby, które wpłaciły tylko zaliczkę proszone są o uregulowanie pozostałej części należności do czwartku do 18:00 (czas wpłynięcia na nasze konto) na dane z umowy

Dopłata za  podatek lokalny i sprzątanie końcowe = 96,58 zł na nasze konto
+ ewentualne ubezpieczenie dodatkowe.

Kaucja z jacht

Są dwa modele rozliczeń:
A) kaucja całościowa za jacht, która w tym wypadku wyniesie 250 EUR / os (zwrotne)
W przypadku uszkodzeń elementów jachtu, nie daj Boże żagla koszty takich napraw wahają się od 200 do 1600 EUR – zostanie to potrącone i mieliśmy 3 przypadki w Grecji podczas rejsów, że tak się stało.
Tutaj generalnie mamy nadzieję, że nic się nie wydarzy – a wystarczy że pęknie plastik, lub zatnie się kabestan i już mamy wydatek ok 30 EUR / os. Przy wyrwanym forluku (zdarzyło się) było to po 60 EUR / os, przy naderwanym (!) żaglu wyszło 150 EUR / os !

B) ubezpieczenie kaucji, w zależności od jachtu jest to od 40 do 50 EUR / os (bezzwrotne)
W tym przypadku nie martwimy się niczym, kaucja jest ubezpieczona, my po prostu opłacamy bezzwrotnie ryzyko + dodatkowo, ruchomą „małą” kaucję (10% zwykłej). Cokolwiek się zepsuje dopłata może być do wysokości tzw. małej kaucji czyli ok 150 EUR.
Załóżmy, że rwiemy wart 2000 EUR żagiel – dzieje się tyle, że przepada nam mała kaucja tj 150 EUR / 7 os = ok 21 EUR na osobę.
Jest to opcja rekomendowana – zwłaszcza, że nie trzeba w tym przypadku taszczyć ze sobą horrendalnej gotówki w postaci 200 EUR.

Prośba o informację zwrotną jaki model rozliczenia kaucji Państwo wybierają w ankiecie! (zobaczymy jakie są preferencje i podejmiemy decyzję)
https://goo.gl/forms/qTKMUgZZb17glYS62

Zakupy / gastronomia

Przylatujemy w dzień – prośba o zakup jakiś rzeczy aby przetrwać do mariny. Zakupy marketowe możliwe będą dopiero w niedziele wieczorem lub w poniedziałek po nocy spędzonej na jachcie. W marinie są kawiarnie, więc śniadanie można zjeść tam, natomiast w dniu przyjazdu sobota późno w nocy może być już pozamykane – wtedy spacer do lokali lub wcześniejsze zakupy na lotnisku!

Na łódce jest podstawowy sprzęt kuchenny wraz z pełną zastawą.
Pierwszego dnia z rana (niedziela) następuje aprowizacja załogi w pobliskim markecie w produkty żywnościowe. W przypadku braku produktów, są one sukcesywnie dokupowane w marketach przy portach lub w sklepach napotkany po trasie rejsu.

Składka jachtowa (obejmująca żywność) w wysokości 70 EUR zbierana jest przez któregoś z załogantów, który ją na czas rejsu zarządza i dysponuje.

Zwyczajem jest, że skipper nie uczestniczy w tej składce natomiast przygotowane posiłki spożywa razem z załogą.
W przypadku wyjścia do restauracji zwyczajowo załoga „zrzuca się” na posiłek skippera ewentualnie negocjujemy zniżki, które zazwyczaj pokrywają koszt tego posiłku.

Ze składki i kupionych produktów załoga we własnym porozumieniu przygotowuje posiłki w ilości i formie jej odpowiadającej.

Dopłata do całości wyjazdu

Osoby, które wpłaciły tylko zaliczkę proszone są o uregulowanie pozostałej części należności do 06/10 (czas wpłynięcia na nasze konto) na dane z umowy

Ubezpieczenie

Ustawowe ubezpieczenie w cenie wyjazdu nie obejmuje zdarzeń na wodzie – tylko na czas podróży.
Opcjonalnie proponujemy zakupić u nas dodatkową ochronę w pełni skrojoną pod amatorskie uprawianie sportu.

Kwoty ochrony ubezpieczeniowej:
A) KL 10 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 50 zł /os na 7 dni.
B) KL 30 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 70 zł /os na 7 dni.

Potwierdzenie ubezpieczenia dostaną Państwo w broszurce wyjazdowej (nr polisy oraz telefony alarmowe do zgłaszania szkód) – rozdadzą je skipperzy.

Zapłata za ubezpieczenie: konto jak wyżej ING.

Warto swoją drogą wyrobić kartę EKUZ w swoim najbliższym oddziale NFZu (wtedy pomoc i hospitalizacja są rozliczane bezgotówkowo)

Plan rejsu

Prosimy o kontakt ze skipperem Marcinem w tej sprawie.

Koszta „marynistyczne” na miejscu

MY pokrywamy:

Opłata za port ( x 2) w marinie zaookrętowania i wyokrętowania (razem 2 noce w portach)
Opłaty za bojki / kotwice (x 1)

Rejs kończymy w sobotę/ niedzielę. Przenosimy się na lotnisko i o 7:20 lecimy.

PAŃSTWO pokrywają:

Opłaty za pozostałe porty/ bojki – wg preferencji (4 noce)  opłacane przez załogę!

Starter pack czyli transit log – pozwolenie na pływanie

Załoga płaci także za paliwo do jachtu według faktycznego zużycia (zwykle około 50 EUR za tydzień)

Pogoda

Sprawdzamy:  https://www.timeanddate.com/weather/italy/palermo/ext

Co zabieramy ze sobą

Niezbędnik:

– ważny dowód osobisty (obowiązkowo) lub paszport,
– maskę, rurkę i płetwy,
– ubranie dostosowane do słonecznej pogody (teraz we Włoszech temperatury przekraczają 22-25 st. C),

* Własny prowiant na drogę
* Płaszcz przeciwdeszczowy
* Środki przeciwsłoneczne i przeciw owadom
* ręcznik(i) plażowy
* kąpielówki, stroje
* kosmetyki
* nakrycie głowy od słońca (koniecznie)
* buty normalne i jakieś do zmoczenia
* kilka ciepłych rzeczy (bluzy i długie spodnie, czapka)
* papier toaletowy
* lekarstwa, jeśli ktoś choruje
* krem do opalania z filtrem (KONIECZNIE!)

Dodatki (=kto ma chęć ten bierze):

* tshirty i krótkie spodenki
krem do opalania z filtrem
termos
okulary przeciwsłoneczne
aparat fotograficzny

Rzeczy przydatne lecz niekonieczne (kilka sztuk na rejs)

* ładowarka samochodowa do komórki (1 od nas)
płyn do mycia naczyń, ścierka
karty do gry, długopis, gra planszowa, frisbee – i wszelkie inne znane i lubiane „czasoumilacze”

Pościel oraz po 1 ogólnym ręczniku per capita dostępne są na jachcie. Można ewentualnie zabrać zapasowe.

Odprawa i dane dla nas – WAŻNE!

Proszę o odesłanie w mailu zwrotnym następujących danych z paszportu (5 Pań, które mają opcję z przelotem)

Imię oraz Nazwisko , data ur
NR PASZPORTU lub DOWODU
data oraz miejsce wydania paszportu / dowodu
data ważności paszportu/ dowodu

Adres zwrotny do wysyłki: wyjazdy@onefun.pl

Wi-Fi
Możliwość wykupienia na łódki – ok 50 EUR za tydzień!

Dziękujemy!
 
Pozdrawiamy serdecznie,
OneFun.pl
Biuro Turystyki Aktywnej LA-VENTURA
ul. 11 listopada 45d/2 17-300 Siemiatycze
NIP: 544-142-94-85  REGON: 200304840
filia: Atenska 10/112, 03-978 Warszawa
tel. (0-22) 219 61 40 fax. (0-22) 300 12 66 
kom. +48 50 997 00 35
http://www.strefaaktywnych.pl
http://www.onefun.pl

Wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki Podlaskiego Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku nr 13/2014

Posiadamy gwarancję ubezpieczeniową organizatora turystyki w TU Signal Iduna o numerze M203237.
Beneficjentem jest Marszałek Województwa Podlaskiego.


*Prezentowane treści nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, mają charakter jedynie informacyjny.

Zapisz się
Facebook