Przeszukaj serwis
wyjazdy@onefun.pl   +48 515 505 310

Witamy uczestników wyjazdu: rejs na jachtach w Chorwacji 27 kwi- 5 maja 2018

Poniżej informacje wyjazdowe oraz praktyczne – co zabrać.

W razie pytań – do dyspozycji telefony
Koordynator wyjazdu
Cezary +48 694 441 784 (przed wyjazdem i w trakcie kontakt dodatkowy – Maciej)

Zachęcam do polubienia naszego profilu na portalu facebook: http://www.facebook.com/onefunpl/

Osoby odpowiedzialne za kontakt z innymi uczestnikami (którzy nie podali maili) – proszone są o przekazanie tej wiadomości do wszystkich uczestników!!

Dojazd – AUTOKAR Warszawa/ Katowice

Autokar #1: dedykowany naszej grupie to Scania Irizar PB
Przewoźnik Ibatur.pl nr rej. WPI 22844

kliknij by powiększyć

Autokar #2: dedykowany naszej grupie to
Przewoźnik  nr rej.

Info i podział do Autokaru #2 podamy w środę.

kliknij by powiększyć

Wyjazd w piątek 27 kwietnia 2018

18:00 zbiórka pod PKiN (parking przed Kinoteką) od strony Al. Jerozolimskich (30 minut na pakowanie)
18:30 odjazd autokaru

Dodatkowe przystanki po drodze:

20:30 Łódź
– parking pod OBI/ Selgros, ul. Rokicińska 192
23:15 Katowice
– BP przy A4 naprzeciw CH 3 Stawy (kierunek Wrocław)

* możliwe opóźnienie do 30 minut (w zależności od sytuacji na drodze)
* po drodze ok 9 – szybkie śniadanie w restauracji

15:30 Kastela – Marina (okolice Splitu)

Powrót: wyjazd sobota 5 maja
Kastela ok 10:30, Katowice 01:00 (nd) Łódź 04:00 (nd) Warszawa 07:00 (nd)

Miejsca w autokarze: zajmujemy dowolnie, natomiast poszczególne rzędy zarezerwowane są miastami (Łódź, Katowice razem etc).

Wypełnij ankietę gdzie wsiadasz (maks do wtorku do 12:00):  https://bit.ly/chorwa-maj

Nie odpowiadamy za współpasażerów, ale możemy zamieniać miejsca w przypadku animozji (nie zdarzyło nam jak do tej pory)

Dojazd własny – miejsce spotkania Marina Kastela, my będziemy ok 15-17

OPŁATA ZA TRANSPORT

Konto do przelewów należności za transport w banku ING Śląskim (uwaga konto inne niż to w umowie).
W przypadku uregulowania należności z drugą ratą umowy – nie ma problemu jeśli konto było inne. Księgujemy wszystkie konta.

Czas wniesienia opłat: najpóźniej środa do godziny 20:00

Dla osób, które nie wpłaciły – nr ING:  55 1050 1025 1000 0091 0581 5899 (Maciej Wilczynski)

Koszt przejazdu:  Warszawa – 500 zł , Łódź / Katowice – 450 zł

Wspólny przejazd

Jeśli jesteś z innego miasta i chcesz się zorganizować na przejazd z innymi osobami, zerknij w wrzuć post na naszą grupę na facebook’u:   https://www.facebook.com/groups/499312127111662/?source_id=160542800822690

Informacje
Informacje

Adresaci e-maila są na liście wyjazdowej, nie są wymagane żadne potwierdzenia i vouchery w autokarze.

Pakiet informacyjno-powitalny otrzymają Państwo od pilota w autokarze. Będzie on zawierał szereg praktycznych wskazówek, kontakty, program pobytu i atrakcje jakie czekają naszą grupę n a rejsie.
Będzie to swoiste kompedium wiedzy niezbędne na wyjeździe.

Dodatkowo na miejscu funkcjonuje serwis SMS powiadamiający o planach na wieczór lub innych atrakcjach w trakcie dnia (wysyłka między 08:00 a 10:00 i 16:00 a 17:30)

Poniżej kilka przydatnych informacji, z którymi warto zapoznać się przed wyjazdem.

Wypełnij ankietęhttps://bit.ly/chorwa-maj

Waluta i finanse

Prośba o przygotowanie w walucie EUR:

  • 200 EUR – składka na kaucję zwrotną za jacht   LUB >>
  • 50 EUR –  bezzwrotne ubezpieczenie kaucji = beztroskie wakacje na wodzie. Dajemy wybór
  • 22 EUR – taksa klimatyczna + sprzątanie końcowe jachtów – zbierane w autokarze

Wymiana według własnego uznania

1 kuna = 0,56 PLN

Możliwa wymiana EUR na HRK (kuny) w większości portów / miejscowości turystycznych.
Najkorzystniej jest zabrać ze sobą EUR i dopiero na miejscu wymieniać na HRK.

Ile pieniędzy zabrać?
– wydatki własne to równowartość ok 100 EUR na osobę (w EUR lub kunach chorwackich – jedzenie w lokalach, imprezy, alkohol. Przykładowo – obiad w tawernie to koszt ok 10 EUR
– zrzutka 75-85 EUR na produkty żywnościowe do kasy jachtowej (wyznaczony załogant zarządza tymi środkami w budżecie).
Pierwsze zakupy w Markecie w Sukosanie, potem doopatrywanie w mniejszych sklepach w produkty codzienne
– taksa klimatyczna 7 EUR / os / rejs – płatne w autokarze dla koordynatora

Można spokojnie wypłacać z bankomatów na miejscu jak również płacić polskimi kartami w sklepach (dobre ceny) i lokalach.

Kaucja z jacht

Są dwa modele rozliczeń:
A) kaucja całościowa za jacht, która w tym wypadku wyniesie 200 EUR / os  (zwrotne)
W przypadku uszkodzeń elementów jachtu, nie daj Boże żagla koszty takich napraw wahają się od 200 do 1600 EUR – zostanie to potrącone i mieliśmy 3 przypadki w Grecji podczas rejsów, że tak się stało.
Tutaj generalnie mamy nadzieję, że nic się nie wydarzy – a wystarczy że pęknie plastik, lub zatnie się kabestan i już mamy wydatek ok 30 EUR / os. Przy wyrwanym forluku (zdarzyło się) było to po 60 EUR / os, przy naderwanym (!) żaglu wyszło 150 EUR / os !

B) ubezpieczenie kaucji, w zależności od jachtu jest to od 40 do 50 EUR / os (bezzwrotne)
W tym przypadku nie martwimy się niczym, kaucja jest ubezpieczona, my po prostu opłacamy bezzwrotnie ryzyko. C
Jest to opcja rekomendowana – zwłaszcza, że nie trzeba w tym przypadku taszczyć ze sobą dodatkowej gotówki w postaci 200 EUR.

Prośba o informację zwrotną  o wyborze kaucji w ankiecie:   https://bit.ly/chorwa-maj

 

Zakupy / gastronomia

Na łódce jest podstawowy sprzęt kuchenny wraz z pełną zastawą.
Pierwszego dnia następuje aprowizacja załogi w pobliskim markecie w produkty żywnościowe. W przypadku braku produktów, są one sukcesywnie dokupowane w marketach przy portach lub w sklepach napotkany po trasie rejsu.

Składka jachtowa (obejmująca żywność) w wysokości 75-85 EUR zbierana jest przez któregoś z załogantów, który ją na czas rejsu zarządza i dysponuje.

Zwyczajem jest, że skipper nie uczestniczy w tej składce natomiast przygotowane posiłki spożywa razem z załogą.
W przypadku wyjścia do restauracji negocjujemy zniżki, które zazwyczaj pokrywają posiłek skippera.

Ze składki i kupionych produktów załoga we własnym porozumieniu przygotowuje posiłki w ilości i formie jej odpowiadającej.

Dopłata do całości wyjazdu

Osoby, które wpłaciły tylko zaliczkę proszone są o uregulowanie pozostałej części należności do wtorku do 18:00 (czas wpłynięcia na nasze konto) na dane z umowy

(Ważne: opłata za transport idzie na inne konto – ING, dopłaty i pozostałe rozliczenia na nasze konto firmowe w mbanku)

Ubezpieczenie

Ustawowe ubezpieczenie w cenie wyjazdu obejmuje niskie sumy ochronne.
Opcjonalnie proponujemy zakupić u nas dodatkową ochronę w pełni skrojoną pod amatorskie uprawianie sportu.

Kwoty ochrony ubezpieczeniowej:
A) KL 10 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 50 zł /os na 7 dni.
B) KL 30 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 70 zł /os na 7 dni.

Potwierdzenie ubezpieczenia dostaną Państwo w pakiecie w autokarze (nr polisy oraz telefony alarmowe do zgłaszania szkód)

Zapłata za ubezpieczenie: konto jak wyżej (ING).

Warto swoją drogą wyrobić kartę EKUZ w swoim najbliższym oddziale NFZu (wtedy pomoc i hospitalizacja są rozliczane bezgotówkowo)

Plan rejsu

Wybieramy wariant południowy trasy rejsu, zgodnie z opisem na stronie:

Marina Kastela- Wyspa Hvar – Miasto Hvar – Wyspa Korcula – Wyspa Hvar miasto Jelsa – Zatoka Bobovišća – Marina Kastela

Koszta które pokrywamy

Opłata za port ( x 1) + 2 x macierzysty
w marinie zaookrętowania:  sob/nd
marina Stari Grad: nd/ pon
i marina wyokrętowania:  pt/ sob

(razem 3 noce w portach po naszej stronie)

Pozostałe porty  pon/ wt, śr/ czw i czw/ pt – opłacana ze składki jachtowej przez skarbnika (zgodnie z zapisami umowy udziału). Kwota ok 10 EUR/ os.

Paliwo do jachtu – płacimy my
Starter pack czyli transit log – pozwolenie na pływanie – my

Opłaty za pozostałe porty/ bojki – 3 noce  są opłacane przez załogę!
Także sprzątanie końcowe 15 EUR / os.

Dodatki

Rokrocznie robimy konkurs na najlepszą załogę rejsu. Kreatywne fotki całej ekipy z łódki pozwolą wygrać atrakcyjne nagrody po powrocie do kraju.

Cała imprezę rejestrował będzie dodatkowo profesjonalny kamerzysta, który zrobi krótki filmik promocyjny z naszych przygód.

 

Imprezy

Biały Szkwał w tawernie.

Obowiązują stroje w kolorze białym. Zabieramy  zatem białe szaty – koszulki, spodnie, suknie, a nawet buty (co kto lubi i jaką ma wyobraźnię)

Bal kapitański

Zabieramy eleganckie stroje – kobiety suknie, szpilki/ koturny, Panowie białe koszule lub żeglarskie pasiaki  + wymyślone akcesoria

Co zabieramy ze sobą

Niezbędnik:

– ważny dowód osobisty (obowiązkowo) lub paszport,
– ubranie dostosowane do słonecznej pogody (w maju w Chorwacji temperatury przekraczają 20 st. C),

* Własny prowiant na drogę
* Płaszcz przeciwdeszczowy
* Środki przeciwsłoneczne i przeciw owadom
* ręcznik(i) plażowy
* kąpielówki, stroje
* kosmetyki
* nakrycie głowy od słońca (koniecznie)
* buty normalne i jakieś do zmoczenia (w Adriatyku spotyka się jeżowce, nie zalecamy wchodzenia do morza boso)
* kilka ciepłych rzeczy (bluzy i długie spodnie, czapka)
* papier toaletowy
* lekarstwa, jeśli ktoś choruje

Dodatki (=kto ma chęć ten bierze):

* tshirty i krótkie spodenki
krem do opalania z filtrem
okulary przeciwsłoneczne
aparat fotograficzny

Rzeczy przydatne lecz niekonieczne (kilka sztuk na rejs)

* ładowarka samochodowa do komórki
latarka czołówka
karty do gry, długopis, gra planszowa, frisbee – i wszelkie inne znane i lubiane „czasoumilacze”

Pościel oraz po 1 ogólnym ręczniku per capita dostępne są na jachcie. Można ewentualnie zabrać zapasowe/ większe.

Na trasie rejsu będzie możliwości doopatrzenia się w prowiant. Prosimy więc o spakowanie się pod tym kątem.

Pogoda

Sprawdzamy:  Split, Kastela, Korcula, Jelsa, Stari Grad

Przydział do jachtów

Wstępny podział na jachty mamy już opracowany (podział na wiek i miasto pochodzenia). Zweryfikujemy go jeszcze w autokarze i rozdamy odpowiednie przydziały / opaski.

Przydział koi w ramach jachtów:

Kwestia indywidualnych ustaleń między uczestnikami – nie ingerujemy w to za mocno o ile nie musimy!

Bagaż – limity
Każdemu uczestnikowi w cenie przysługuje:
  • 1 torba duża do 25 kg (do luku) – najlepiej miękka by weszła  na jacht
  • 1 torba podręczna (do środka autokaru)

Zabranie dodatkowego sprzętu lub bagażu, max. 10kg – 100 zł / sztuka – płatne u pilota.

W przypadku przekroczenia limitu 30 kg bagaż zostanie zważony i wystąpi dopłata 10 zł/dodatkowy kg.
Nie jest to nasz wymysł – po prostu są mandaty w przypadku ważenia autokaru i nie ma ich kto pokryć.
Zaleca się spakowanie sprzętu w pokrowce by nie uległ uszkodzeniu w trakcie transportu!

Wi-Fi
Na większości (6 z 10) łódek wi-fi w cenie. Na pozostałych w miarę możliwości transfer danych w sieci komórkowej.

Dziękujemy!
 
Pozdrawiamy serdecznie,
OneFun.pl
Biuro Turystyki Aktywnej LA-VENTURA
ul. 11 listopada 45d/2 17-300 Siemiatycze
NIP: 544-142-94-85  REGON: 200304840
filia: Atenska 10/112, 03-978 Warszawa
tel. (0-22) 219 61 40 fax. (0-22) 300 12 66 
kom. +48 50 997 00 35
http://www.strefaaktywnych.pl
http://www.onefun.pl

Wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki Podlaskiego Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku nr 13/2014

Posiadamy gwarancję ubezpieczeniową organizatora turystyki w TU Signal Iduna o numerze M203237.
Beneficjentem jest Marszałek Województwa Podlaskiego.


*Prezentowane treści nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, mają charakter jedynie informacyjny.
Zapisz się
Facebook