Przeszukaj serwis
wyjazdy@onefun.pl   +48 515 505 310

Witamy uczestników wyjazdu: rejs żeglarski w Chorwacji 26 kwietnia – 5 maja 2019

Poniżej informacje wyjazdowe oraz praktyczne – co zabrać.

W razie pytań – do dyspozycji telefony
Koordynator wyjazdu 
Cezary +48 694 441 784 (przed wyjazdem i w trakcie kontakt dodatkowy – Agnieszka – 517 407 461)
Komandor rejsu – Jarosław J +48 602 107 755  (tematy nautyczne – dostępny od poniedziałku)

Zachęcam do polubienia naszego profilu na portalu facebook: http://www.facebook.com/onefunpl/

Osoby odpowiedzialne za kontakt z innymi uczestnikami (którzy nie podali maili) – proszone są o przekazanie tej wiadomości do wszystkich uczestników!!

Dojazd – AUTOKAR Warszawa/ Łódź/ Częstochowa/ Katowice

Autokar #1: dedykowany naszej grupie to Bova VDL Futura  57+2  2018 r
Przewoźnik Rob Trans  nr A3 rej. PZ673PA

kliknij by powiększyć

Autokar #2: dedykowany naszej grupie to Mercedes-Tourismo 2017 r
Przewoźnik FRANK-TOUR nr rej. WOT41281

kliknij by powiększyć

Wyjazd w piątek 26 kwietnia 2019

19:00 zbiórka pod PKiN (Plac Defilad) od strony Al. Jerozolimskich (30 minut na pakowanie)
19:30 odjazd autokaru

Link do lokalizacji tutaj – widzimy się w tym obszarze:  https://goo.gl/maps/yK4v1CTTiCZLeDAA6

Dodatkowe przystanki po drodze:
21:45 Łódź
 –  ul. Rokicińska 199 (nowa stacja BP/ KFC tuż przy A1)
23:50 Częstochowa
– Circle K, al. Wojska Polskiego 121-127
01:00 Katowice – BP przy A4 naprzeciw CH 3 Stawy (kierunek Wrocław)

* możliwe opóźnienie do 30 minut (w zależności od sytuacji na drodze)
* po drodze ok 9 – szybkie śniadanie w restauracji

16:00 Marina Kastela (okolice Splitu)

Powrót: wyjazd sobota 4 maja
Marina Kastela ok 10:00Katowice 00:30 (nd) Łódź 03:30 (nd) Warszawa 06:30 (nd)

Miejsca w autokarze: zajmujemy zgodnie z przypisaniem do jachtów (podział na jachty i autokary wyślemy przed wyjazdem), tak by móc już w drodze zintegrować się ze swoją załogą – zrobić listy zakupów i omówić kwestie wewnątrz jachtowe.

Wypełnij ankietę gdzie wsiadasz (maks do wtorku do 12:00):  https://forms.gle/ZzGoRTQaWFWFvaqC6

Nie odpowiadamy za współpasażerów, ale możemy zamieniać miejsca w przypadku animozji (nie zdarzyło nam jak do tej pory)

Dojazd własny – miejsce spotkania Marina Kastela, my (Organizatorzy i skipperzy) będziemy ok 14-15

OPŁATA ZA TRANSPORT

Czas wniesienia opłat: najpóźniej wtorek do godziny 20:00

Dla osób, które nie wpłaciły – nr ING:  55 1050 1025 1000 0091 0581 5899 (Maciej Wilczynski)

Koszt przejazdu:  Warszawa – 500 zł , Łódź / Katowice – 450 zł

Wspólny przejazd

Jeśli jesteś z innego miasta i chcesz się zorganizować na przejazd z innymi osobami, zerknij w wrzuć post na naszą grupę na facebook’u:   https://www.facebook.com/groups/499312127111662/?source_id=160542800822690

Informacje

Adresaci e-maila są na liście wyjazdowej, nie są wymagane żadne potwierdzenia i vouchery w autokarze.

Pakiet informacyjno-powitalny otrzymają Państwo od pilota w autokarze. Będzie on zawierał szereg praktycznych wskazówek, kontakty, program pobytu i atrakcje jakie czekają naszą grupę n a rejsie.
Będzie to swoiste kompendium wiedzy niezbędne na wyjeździe.

Dodatkowo na miejscu funkcjonuje serwis SMS powiadamiający o planach na wieczór lub innych atrakcjach w trakcie dnia (wysyłka między 08:00 a 10:00 i 16:00 a 17:30)

Poniżej kilka przydatnych informacji, z którymi warto zapoznać się przed wyjazdem.

Wypełnij ankietęhttps://forms.gle/ZzGoRTQaWFWFvaqC6

Waluta i finanse

Prośba o przygotowanie do autobusu  w walucie EUR:

  • 110 EUR – składka na ubezpieczenie jachtu, sprzątanie końcowe, opłatę klimatyczną i ewentualna wspólna kolację

Składka 110 € jest przekazywana pilotowi w autokarze, następnie transparentnie rozliczana w drodze powrotnej – zwrot dotyczy sytuacji, w której ktoś nie uczestniczył w kolacji.

  • 1000-1200 HRK  (chorwacka kuna)  – składka jachtowa

Wymiana według własnego uznania

1 kuna = 0,57 PLN

Możliwa wymiana EUR na HRK (kuny) w większości portów / miejscowości turystycznych oraz kupno przed wyjazdem w kantorach w Polsce.

Ile pieniędzy zabrać?
– wydatki własne to równowartość ok 100 EUR na osobę (w EUR lub kunach chorwackich – jedzenie w lokalach, imprezy, alkohol. Przykładowo – obiad w tawernie to koszt ok 10 EUR
– zrzutka 1000-1200  HRK na produkty żywnościowe do kasy jachtowej (wyznaczony załogant zarządza tymi środkami w budżecie, płaci się za jedzenie na jacht, często napoje alkoholowe oraz opłaty za porty).
Pierwsze zakupy w Markecie w marinie  potem doopatrywanie w mniejszych sklepach w produkty co 1-2 dni

Można spokojnie wypłacać z bankomatów na miejscu (jednak w sobotę w marinie może być trudność, więc te 1000-1200 HRK zalecamy mieć ze sobą), jak również płacić polskimi kartami w sklepach (dobre ceny) i lokalach.

Kaucja za jacht

Przyjęty model rozliczeń:
– ubezpieczenie kaucji 50 EUR / os (bezzwrotne – zawiera się w 110 € przekazywanych pilotowi)
W tym przypadku nie martwimy się niczym, kaucja jest ubezpieczona, my po prostu opłacamy bezzwrotnie ryzyko i zapewniamy sobie spokojne wakacje.

Dlaczego ubezpieczenie? W przypadku uszkodzeń elementów jachtu, nie daj Boże żagla koszty takich napraw wahają się od 200 do 1600 EUR – zostaje to potrącone i mieliśmy przypadki podczas rejsów, że tak się działo, szczególnie przy dużych flotach. Uznajemy, że nie warto ryzykować.
Wystarczy że pęknie plastik, lub zatnie się kabestan i już mamy wydatek ok 30 EUR / os. Przy wyrwanym forluku (zdarzyło się) było to po 60 EUR / os, przy naderwanym (!) żaglu wyszło 150 EUR / os !

Zakupy / gastronomia

Na łódce jest podstawowy sprzęt kuchenny wraz z pełną zastawą.
Pierwszego dnia następuje aprowizacja załogi w pobliskim markecie w produkty żywnościowe. W przypadku braku produktów, są one sukcesywnie dokupowane w marketach przy portach lub w sklepach napotkany po trasie rejsu.

Składka jachtowa (obejmująca żywność) w wysokości 1000-1200 HRK/os zbierana jest przez wyznaczonego na Skarbnika załoganta, który nią na czas rejsu zarządza i dysponuje.

Zwyczajem jest, że skipper nie uczestniczy w tej składce natomiast przygotowane posiłki spożywa razem z załogą.
W przypadku wyjścia do restauracji negocjujemy zniżki, które zazwyczaj pokrywają posiłek skippera.

Ze składki i kupionych produktów załoga we własnym porozumieniu przygotowuje posiłki w ilości i formie jej odpowiadającej.

Dopłata do całości wyjazdu

Osoby, które wpłaciły tylko zaliczkę proszone są o uregulowanie pozostałej części należności natychmiast pod rygorem zerwania umowy!

(Ważne: opłata za transport idzie na konto – ING)

Ubezpieczenie

Ustawowe ubezpieczenie w cenie wyjazdu obejmuje niskie sumy ochronne.
Opcjonalnie proponujemy zakupić u nas dodatkową ochronę w pełni skrojoną pod amatorskie uprawianie sportu.

Kwoty ochrony ubezpieczeniowej:
A) KL 10 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 50 zł /os na 7 dni.
B) KL 30 000 EUR, NWI 7 500 EUR, NWS 7 500 EUR, OC 20 000 EUR jest do nabycia za 70 zł /os na 7 dni.

Potwierdzenie ubezpieczenia dostaną Państwo w pakiecie w autokarze (nr polisy oraz telefony alarmowe do zgłaszania szkód)

Zapłata za ubezpieczenie: konto jak wyżej (ING).

Warto swoją drogą wyrobić kartę EKUZ w swoim najbliższym oddziale NFZu (wtedy pomoc i hospitalizacja są rozliczane bezgotówkowo)

Zaznacz rodzaj ubezpieczenia w ankiecie:  https://forms.gle/ZzGoRTQaWFWFvaqC6

Plan rejsu

Wybieramy wariant południowy trasy rejsu, zgodnie z opisem na stronie oraz poniższą mapą:

 kliknij aby powiększyć

Z uwagi na warunki pogodowe trasa może ulec zmianie – ostateczny głos w tej sprawie ma komandor rejsu, po spotkaniu ze skipperami (codzienna poranna odprawa).

Koszta które pokrywamy

Opłata za port ( x 2) + 2 x macierzysty
w marinie zaookrętowania:  sob/nd (Kastela)
+ Maslenica i Stari Grad

(razem 4 noce w portach po naszej stronie)

Pozostałe porty  – opłacane ze składki jachtowej przez skarbnika (zgodnie z zapisami umowy udziału). Kwota ok 10-15 EUR/ os / port.

Paliwo do jachtu – płacimy my
Starter pack czyli transit log – pozwolenie na pływanie i wszelkie zezwolenia – pokrywamy my

Opłaty za pozostałe porty – 3 noce  są opłacane przez załogę!
Także sprzątanie końcowe 20 EUR / os. (zawiera się w zbiórce 110 €)

Dodatki

Rokrocznie robimy konkurs na najlepszą załogę rejsu.
Kreatywne fotki całej ekipy z łódki pozwolą wygrać atrakcyjne nagrody po powrocie do kraju.

Cała imprezę rejestrował będzie dodatkowo fotograf, który zrobi krótką relację z naszych przygód.

 

Imprezy – atrakcje fakultatywne i animacje
Impreza hawajska

Wszelkie dodatki w postaci koszulek hawajek, naszyjniki z kwiatków, opaski kwiatowe, kapelusze słomiane + wymyślone akcesoria.
Jeśli uda się ją zorganizować (tj. otworzą specjalnie dla nas i przyjmą grupę) to będziemy robili konkurs na najciekawszy strój hawajski. Można się pod tym kątem spakować.

Biały Szkwał w tawernie.

Obowiązują stroje w kolorze białym. Zabieramy  zatem białe szaty – koszulki, spodnie, suknie, a nawet buty (co kto lubi i jaką ma wyobraźnię)

Uwaga! Impreza (Szkwał) do potwierdzenia.

Co zabieramy ze sobą

Niezbędnik:

– ważny dowód osobisty (obowiązkowo) lub paszport,
– ubranie dostosowane do słonecznej pogody (w maju w Chorwacji temperatury przekraczają 22 st. C),

* Własny prowiant na drogę
* Płaszcz przeciwdeszczowy
* Środki przeciwsłoneczne i przeciw owadom
* ręcznik(i) plażowy
* kąpielówki, stroje
* kosmetyki
* nakrycie głowy od słońca (koniecznie)
* buty normalne i jakieś do zmoczenia (w Adriatyku spotyka się jeżowce, nie zalecamy wchodzenia do morza boso)
* kilka ciepłych rzeczy (bluzy i długie spodnie, czapka)
* papier toaletowy
* lekarstwa, jeśli ktoś choruje

Dodatki (=kto ma chęć ten bierze):

* tshirty i krótkie spodenki
krem do opalania z filtrem
okulary przeciwsłoneczne
aparat fotograficzny

Rzeczy przydatne lecz niekonieczne (kilka sztuk na rejs)

* ładowarka samochodowa do komórki
latarka czołówka
karty do gry, długopis, gra planszowa, frisbee – i wszelkie inne znane i lubiane „czasoumilacze”

Pościel oraz po 1 ogólnym ręczniku per capita dostępne są na jachcie. Należy zabrać zapasowe/ większe.

Na trasie rejsu będzie możliwości doopatrzenia się w prowiant. Prosimy więc o spakowanie się pod tym kątem.

Zakupy u naszego partnera

Wszelkie wymienione akcesoria czołowych producentów na rynku kupisz ze zniżką OneFun u naszego partnera BeAktive.pl

Zajrzyj w link i doposaż się przed rejsem ➡️  https://beaktive.pl/pl/c/One-Fun/200

Pogoda

Sprawdzamy:  Split, Brac, Stari Grad, Vis, Solta

Przydział do jachtów

Wstępny podział na jachty zostanie opracowany (podział na wiek i miasto pochodzenia) i wysłany do Państwa najpóźniej w środę/ czwartek rano. 

Bagaż – limity
Każdemu uczestnikowi w cenie przysługuje:
  • 1 torba duża do 25 kg (do luku) – najlepiej miękka sportowa/żeglarska. Prosimy w miarę możlwiości nie zabierać twardych walizek na kółkach jest z nimi później problem w kabinie podczas przechyłów i całego rejsu – zajmują tylko niepotrzebnie miejsce, zazwyczaj na łóżku bo nie mieszczą się do schowków.
  • 1 torba podręczna (do środka autokaru)

Zabranie dodatkowego sprzętu lub bagażu, max. 10kg – 100 zł / sztuka – płatne u pilota.

W przypadku przekroczenia limitu 30 kg bagaż zostanie zważony i wystąpi dopłata 10 zł/dodatkowy kg.
Nie jest to nasz wymysł – po prostu są mandaty w przypadku ważenia autokaru i nie ma ich kto pokryć.

Wi-Fi
Na większości łódek można dokupić  router wi-fi. Na pozostałych w miarę możliwości transfer danych w sieci komórkowej (Chorwacja jest w Unii, więc wychodzi tanio).

Dziękujemy!
 
Pozdrawiamy serdecznie,
OneFun.pl
Biuro Turystyki Aktywnej LA-VENTURA
ul. 11 listopada 45d/2 17-300 Siemiatycze
NIP: 544-142-94-85  REGON: 200304840
filia: Atenska 10/112, 03-978 Warszawa
tel. (0-22) 219 61 40 fax. (0-22) 300 12 66 
kom. +48 50 997 00 35
http://www.strefaaktywnych.pl
http://www.onefun.pl

Wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki Podlaskiego Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku nr 13/2014

Posiadamy gwarancję ubezpieczeniową organizatora turystyki w TU Signal Iduna o numerze M203237.
Beneficjentem jest Marszałek Województwa Podlaskiego.


*Prezentowane treści nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, mają charakter jedynie informacyjny.
Zapisz się
Facebook