Czechy – nowe inwestycje w ośrodkach narciarskich
Poniżej prezentujemy nowe inwestycje i ciekawostki sezonu 2104/15 z ośrodków narciarskich w Czechach.
Karnet „superskipass” to najlepsza wiadomość, jaka czeka na turystów podczas narciarskiego urlopu w Czechach. Dzięki niemu będzie możliwe korzystanie z prawie 20 ośrodków w całym kraju. Entuzjastów zimowego szaleństwa nie powinno w tym sezonie zabraknąć, tym bardziej że Czechy to jeden z najtańszych krajów w Europie, oferujący przy tym usługi wysokiej jakości.
Budowa nowej kolejki gondolowej rozpoczęła się w ośrodku Herlikovice Bubakov. Będzie ona złożona z kilku części pochodzących z innych ośrodków (stacje pochodzą z włoskiej Folgaridy, a podpory i kabiny z kolejek w Tatrzańskiej Łomnicy i Szczyrbskim Plesie). Zastąpi ona wyciąg orczykowy, dzięki czemu początkujący narciarze nie będą mieli problemów z dostaniem się na tereny zjazdowe Bubakova.
Ośrodek narciarski Kněžický vrch czeka znaczna rozbudowa. Powstanie tam nowa kolej krzesełkowa z 4-osobową kanapą. Jej długość wyniesie ponad 1000 m, różnica wysokości – 162 m, a przepustowość ok. 2400 osób na godzinę.
W ośrodku Klinovec w czeskich Rudawach już w ubiegłym sezonie rozpoczęto budowę nowej 4-osobowej kolejki, jednak dopiero teraz nastąpi jej ukończenie. Będzie miała 1600 m długości i ponad 480 m przewyższenia.
Ciekawym rozwiązaniem jest CzechSkipass – półroczny karnet obowiązujący od 1 listopada 2014 r. do 30 kwietnia 2015 r. Za 11 tysięcy czeskich koron narciarze mają do dyspozycji 154 km tras, 26 kolejek i 118 wyciągów w 19 ośrodkach w całych Czechach. Oto pełny ich spis: Černá hora – Janské Lázně, Pec pod Sněžkou, Velká Úpa, Svoboda nad Úpou, Černý Důl, Špindlerův Mlýn, Klínovec, Tanvaldský Špičák, Bedřichov, Severák, Dolní Morava relax & sport resort, Lipno, Ski & Bike Špičák na Šumavě, Malá Úpa, Ski Family Dolní Dvůr, Kouty nad Desnou, Skicentrum Deštné, Skicentrum Kohútka, Monínec.
Warunki na stokach narciarskich
Czas, który jest potrzebny do odpowiedniego przygotowania tras narciarskich, skróci się znacznie dzięki inwestycji w instalację zaśnieżającą na Hromovce i Svetym Petrze. W tym pierwszym ośrodku poszerzono również most dojazdowy do dolnej stacji i założono nowe sieci ochronne na czerwonej trasie.